Kayıtlar

Hindistan Gezi Notları - Bölüm VI: Kanyakumari / Mamalapuram / Madras

Resim
Hindistan - Bölüm VI, ülkenin en güney ucu Kanyakumari'den yukarıya çıkışı anlattığım kısım olacak. Gözünüzün önüne daha net getirebilmeniz ve bir önceki kısmı hatılamak için " Son Gezi Hakkında... " yazımdaki haritaya bir daha göz atmanız yeterli olacaktır. Aynı zamanda bu yazı Hindistan Gezi Yazıları serisinin sonuncusu. Goa'dan başlayan ve Hindistan'ın batı sahilinden güneye doğru inen seyahatimiz Varkala'dan Kanyakumari'ye doğru devam ediyor. Son dakikada aldığımız tren biletine 242 Rupi ödedik ki oldukça pahalı bir bilet oldu. 14:05'de hareket eden tren Trivandrum üzerinden günbatımından hemen önce Hindistan'ın en güney ucu olan Kanyakumari şehrine vardı. Kanyakumari Tren istasyonundan Savarana Lodge rickshaw ile 10dk sürüyor ve 20 Rupi tutuyor. Bu guesthouse tapınaklara ve tüm atraksiyona bitişik bir konumda olduğundan pek çok backpacker tarafından tercih edilen bir yer. Zaten şehirdeki en iyi otel 3 yıldızlı hacı oteli olduğundan nered

Hindistan Gezi Notları - Bölüm I & II: Delhi / Varanasi / Rajasthan / Bombay

Resim
Hindistan gezi notlarını Yol Gidenindir! blogunda yazmaya Goa ile başladığımda 2006 yılıydı. Henüz iGOA 'yı kurmamış, Hindistan'da yaşamaya başlamamış, Goa haricinde ülkenin sadece kuzeyini gezmiştim. O zaman " Önce Goa'yı sonra Delhi, Varanasi ve Rajasthan'ı yazarım " demiştim demesine ama bir türlü geriye dönüp de Hindistan'a 2004 yılının Şubat ayında yaptığım ilk seyahatin ilk bölümünü yazamadım. Aradan geçen 7,5 yıl sonra oralar hakkında ahkam kesmek, yeni gitmişcesine kelam etmek çok doğru olmasa gerek. O nedenle bu yazının formatı biraz farklı olacak. En büyük yardımcım ise aşağıda bazı sayfalarının fotoğrafını paylaştığım, başlarda kuzenimle birlikte tutuğumuz sonraları benim devam ettiğim seyahat günlüğü (travel diary) olacak. Bu günlüğü her Hindistan seyahatimde yanımda taşıdım ve gezdiğim yerler hakkında notlar aldım, müze biletleri yapıştırdım, çıkartmalar yapıştırdım. Son notları 2010'daki Goa seyahatinde düşmüşüm sayfalarına... Istan

Fas Gezi Notları - Kazablanka / Marakeş

Resim
Uzun zamandır bekleyen Fas gezi yazısı ile suskunluğu sona erdiriyorum... Fas denildiğinde hemen hemen herkesin aklına Humphrey Bogart, Ingrid Bergman ve Paul Henreid'in oynadığı meşhur  Casablanca filmi ve en az film kadar hatırlanan "Play it again, Sam" (Bir daha çal Sam) repliği gelir. Nedense aklımızda Casablanca biraz mistik, otantik, oryantal ve büyülü bir imaj oluşturmuştur yıllar içerisinde. Fas seyahatinize başlamadan önce internet üzerinden yaptığınız araştırma da size bu düşüncelerinizi destekleyen şekilde sonlanabilir. Mesela ben internetle yetinmeyip " şu pek reklamını yaptıkları Shop&Miles Concierge hizmetini deneyelim"  diyerek bir de kendilerinden Casablanca şehir rehberi temin ettim. Şimdi sıkı durun...  Casablanca ile ilgili kafanızdaki bütün o düşünceleri, okuduğunuz yazıları ve hayallerinizi koyun bir kutunun içine ve kenara kaldırın. Şayet Casablanca'yı öyle hatırlamak istiyorsanız bu yazının devamını okumayın. Tamam belki o

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO - Paris Air Show

Resim
The decision by the executives of Airbus last year to offer a re-engined version of the A320 single-aisle jet from 2015, rather than going for an entirely redesigned plane, seems to be paying off. Boeing is still hesitating to go for a simple re-engining of its rival plane, the 737, or a complete redesign. Full article and pictures are available in ' The Economist '

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO

Resim
Boeing cannot see any "compelling reason" to follow its European rival Airbus and offer a new engine upgrade for its best-selling single-aisle passenger jets, the US Company has revealed. A keenly anticipated €1 billion plan Airbus announced last week to offer new engines on its A320 family of jets from 2016 would be costly and complex, said Jim Albaugh, head of Boeing's commercial aircraft division. It would only add " a few percent " in financial benefits for airlines. " We certainly can't see a compelling reason to do it " he said in an interview with FT . Well, this is the second major disagreement between two major aircraft producers since the announcement of the  A380 project. Airbus supported the case of bigger aircraft on major routes and feeder/de-feeder to/from hubs while Boeing supported the case of more direct flights between several cities, which perfectly in-line with ıts B787 strategy. Today, this is still an open discussion. As lo

Yol Gidenindir!

Hani ecnebi röportajlarında okuruz, adama sorarlar “ what is your motto ” diye, o da “iyi çalış, iyi yaşa” gibi klasik cevap verir. Bizde ise sanırım herkesin hatırlayacağı rahmetli Sakıp Sabancı 'nın “çalışmak, çalışmak ve çalışmak” şiarı meşhurdur. Benimki ise hayat tarzımdan yola çıkıp hayata bakışıma yansıyan şekilde gelişen “Yol Gidenindir!” oldu. Bu yüzden bu blogun adı da, twitter hesabımın da adı Yol Gidenindir. Facebook , linkedin ve bilumum sosyal paylaşım ağlarındaki profillerimde de ya isminde ya da uygun bir yerinde mutlaka yer alır bu “ motto ” Peki nereden çıktı bu Yol Gidenindir? Aslında her şeyin başlangıcı 90'lı yılların ortalarında havayollarında başlamama dayanıyor. 1995-1997 yılları arasında American Airlines , 1997-2004 yılları arasında da Swissair / SWISS Internetional Air Lines 'da, 2009-2010 yılları arasında da SunExpress 'de çalıştım. Toplamda çalışma hayatımın çoğunu, 10 yıldan fazla bir süreyi havayollarında geçirdim. Havayollarında

Business gets social...

Social technologies enable people to connect and interact with unprecedented speed and ease. Yet, there is still confusion about the value that social technologies deliver. Savvy business and IT leaders are getting smart about exploring — and possibly exploiting — the opportunities these new relationship dynamics promise.  The special report of Gartner offers a growing body of research to help understand this fast-evolving arena. You may download the full report with essential reading lists from this link . Here is the summary and my comments;  Exploring the Opportunities of Social Media Foundations  Although vast numbers of business and IT leaders use social networks and social media for personal use, many enterprises are grappling to determine the right approach and timing for enterprise solutions. The market for social technologies is rapidly expanding and evolving as vendors seek to capitalize on enterprise investments, and this activity fuels the hype. In most organizations, the

GAP Logo (Re) Change Issue

Resim
You are not someone or a brand which you think; you are absolutely someone or a brand what the others think... So it is very important to listen to your target audience and be brave. Here is a good example from the US. GAP has probably spent hundreds of thousands of dollars creating its new logo. They were looking for a change, a dynamic, young, fresh, modern...etc. logo for the next decades. Many people worked on it, some people choose it, and a couple of them approved it. Look what happened at the end of the day! US clothes retailer GAP has scrapped the new logo just one week after its introduction following an "outpouring of comments" online. The original logo, which has been used for more than 20 years, has a blue box with "GAP" written in the white inside, and the new one was with GAP in black with a blue box on the top right. In a statement released on the GAP website, Marka Hansen, president of GAP Brand North America, said the company's customers always