Kayıtlar

Mobile Monday Istanbul

" Istanbul New Economy Group " bu ay itibariyle " Mobile Monday Istanbul " oldu ve ilk toplantısını geçen Pazartesi günü Ericsson Mobility World'de gerçekleştirdi. Mobile Monday nedir? Mobil ve internet dünyasının profesyonellerinin her ayın ilk Pazartesi günü biraraya geldiği, dünya üzerinde birçok büyük şehirde faaliyetleri olan global bir oluşum. Networking, yeni teknolojilerin görülmesi, tartışılması ve cin fikirlerin yakalanması için ortam sunan organizasyonun detayları için web sitesini ziyaret edebilirsiniz; http://www.momoistanbul.com/ Ne oldu? Ericsson Consumer Lab (Türkiye), Ericsson 'ın çeşitli ülkelerde yıllardır gerçekleştirdiği mobil ve internet teknolojilerinin kullanımı hakkındaki saha araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Sonuçlar... Türk insanının " video phone " takıntısı var. Bu teknolojinin kullanışlı olup olmadığını bilmeksizin bunu istiyor, hayal ediyor :) Bunu bir tarafa bırakırsak insanımız cepte internet ve eğlence istiyo

Herkese Açık İnternet - KİEM

Hürriyet gazetesinde yakaladığım bir haber uzun zaman sonra beni mutlu etti. Eğer yazılanlar doğruysa devletimiz yetişkinlere yönelik KİEM adı verilen " Kamu İnternet Erişim Merkezleri " kuruyor. Bu ne demek? - Devlet internet cafe açıyor demek değil! (bu biiir) - Bilgi toplumuna geçtik/geçiyoruz muhabbetinin (ki yalan) altını doldurmaya yönelik ender somut projelerden biridir (bu ikiii)  - Vatandaşların bankacılık, eğitim, eğlence, iletişim (e-mail belki Skype), araştırma vb işlemleri online yapabilme imkanı tanıyacak bir proje - Porno, illegal içerik vs yok!  - Her merkezin haftada 550-600 kişiye hizmet vermesi planlanıyor.  - Türkiye çapında 4.500 merkez açılması planlanıyor  - Ek merkezlerin açılması için özel sektörün projeye katkısı bekleniyor. Mesela Microsoft, Intel, AMD, Koç Holding, Sabancı, Doğan Grubu, Çukurova Holding ve Doğuş Grubu 500'er KİEM kursalar, bu sayı artsa güzel olmaz mı? Hem de ne güzel olur! Sonuç? Şu ilk haliyle bile sosyal ve kültürel faydal

Benzerlik mi? Esinlenme mi? Kopya mı?

Reklam / Tasarım camiasında hep konuşulan, tartışılan bir konu vardır... Neticede her fikir insan aklının ürünü ve aynı sosyal kaynaklardan ve olaylardan beslenen insanlar benzer üretimlerde bulunabilirler. İşte burada da malum tartışma başlar! Benzerlik mi? Esinlenme mi? Kopya mı? Bu konuda bilimum örnek vardır. Meselan HRNYC 'nin bir yönetmenimizin videoklip konusnda yaratıcılığını Kese Kağıdı yazısında ortaya koymuştu. Bugün de bir başka dostum web sitesi konusunda bu yazıyı yazmama neden olan bir örnek verdi. Buyrun bakın, yorumunuzu yapın! http://www.terracefulya.com/ http://www.jordanarchitects.com/ Benim henüz tanışma imkanı bulduğum, " 15 Yıllık Deneyime Sahip, Genç ve Yaratıcı " REKARE ajansını kutluyorum ;)

Nihayet Sosyomat!

Bundan uzun bir vakit önce linki gelen ve benim unuttuğum, ardından Alemşah'ın "aaa yok musun?!" diye hafif laf soktuğu ve nihayet dün Harun'dan gelen davet üzerine ben de "sosyomat" klanına dahil oldum :) Efendim adresimiz; http://brg.sosyomat.com/ Henüz tam keşfedememekle beraber güzel ve adam gibi bir online community yaratılmış. Yani istendiğinde oluyormuş değil mi? Evet!

Levi's RedWire - Muzi

Resim
Satış; talebin olmadığı noktada başlar! Hedef kitlenizin hali hazırda severek, isteyerek ve bolca tükettiği bir ürününüz varsa satış çok daha kolaydır. Daha çok pazar payınızı ve rekabet gücünüzü korumaya odaklanırsınız. Ancak işe sıfırdan başlıyorsanız, ürününüz yeniyse ve henüz istediğiniz talep oluşmamışsa işin rengi değişir. Başlarsınız kendinize sormaya; Hedef kitleye nasıl ulaşırım? Markamı nasıl tutundururum, beyinlere çakarım? Ürünümü nasıl konumlarım? Hangi startejiler daha uygun olur? vs vs vs... İşte ben bugünlerde bu soruları sıkça soruyorum kendime! :) Doğan Holding'in çil çil paraları saydığı, Doğan Elektronik Muzik şirketinin kendi DRM ile piyasaya sunacağı müzik ve eğlence platformu MUZİ için düşünüyorum, taşınıyorum, kaşınıyorum! Şimdi burada şirketin geleceğe dönük stratejisini ve planlarını yazmıyıcam elbette ama ilk meyvelerinden biri olan Levi's RedWire projesini paylaşmak istiyorum.   > Hedef kitle olarak bakıldığında Levi's ve Muzi örtüşüyo

Borga Dinçler @ YTU Marketing Class

Google'da bloglarımın arama sonuçlarımı araştırıken 17 Mart 2006 tarihinde Yıldız Teknik Üniversitesi - İletişim Tasarımı Bölümünde gerçekleştirdiğim sunuma rastladım... Hoşuma gitti! :) Meraklısına; YTU Mktg Class Sunum

İtalya Gezi Notları – Roma ve Milano

Resim
Dünya tarihinde bazı şehirler diğerlerinden ayrılır... onlar, İngilizce “Imperial Cities” diye tanımlanan “İmparatorluk Şehirleri”dir. Tarihte öne çıkış sırasına göre yazarsak; Roma, Paris, Istanbul ve Londra dünya tarihine damgasını vurmuş imparatorluklara ev sahipliği yapmıştır. ROMA Nasıl ki Istanbul’un farklı bir enerjisi ve kendine has bir yaşam tarzı varsa Roma da böyle bir şehir. İlk kez 1998 yılında, Swissair ’de çalışırken, “good old days” diye tanımladığımız dönemde gittim. Ardından Mart 2000’de, “friends” grubu olarak Arjantin ’e giderken ve son olarak da Ekim 2001’de Galatasaray – Lazio arasında oynanan Şampiyonlar Ligi maçını izlemek üzere gittiğim bu büyüleyici şehir Istanbul dışında yaşayabileceğim birkaç şehirden biri. Söz konusu 3 geziden aklımda kalan gezi notlarının harmanlayıp gideceklere sunuyorum. Aslında sıkı bir tempoda yürüyerek bir tam günde şehrin görülmesi gereken tarihi yerlerini görmeniz mümkün. Neticede şehir, aynı Istanbul gibi her tarafından

Erkek adam berberini değiştirmez! mi? by Alemşah

Biraz önce inanılmaz güzel bir yazı okudum... Hani o kadar yazılır çizilir pazarlamanın altın kuralları, gümüş bilmem neleri. Hepsini geçin bunların, işin teorisinin değil de pratiğinin ne kadar önemli olduğunu okuyun; http://www.deneyimler.net/?p=51 Ayrıca denemesi de bedava! Gidin Polcenter'a yaşayın :)