Zorlama Mesaj - Katılım Bankası Spermleri

Bugünlerde feci şekilde kafama takılan bir kampanya hakkında birkaç laf etmek istiyorum... 

Hayat tarzım ve var olduğum çevre tarafından bakıldığında "diğer taraf" olarak gözüken bir kesim yıllarca "banka" ve "faiz" gibi tanımların geçtiği yapılara uzak durmuş, tepki göstermiş ve yatırımlarını finans kurumlarında "katılım ortaklığı" yoluyla değerlendirmiştir. Bu bana hep komik gelmişti zaten! Çocukluğumuzda bu alanın en bilinen kurumu Faisal Finans kurumuydu. Sonraları farklı isim altında benzer oluşumlar da duhul etti! 

Geçmişi bir kenara koyalım ve günümüze bakalım... 

Şu aralar çeşitli mecralarda eskinin "finans kurumu" olan fakat yeni düzenlemelerle adını "banka"ya çevirmiş olan Katılım Bankası'nın reklamlarını görüyoruz. (bu arada; logosunda Katılım Bankası küçük yazıyor... hala aynı kodlama) Bu kuruma bankacılık sektöründe başarılar dilerim. Benim takıldığım noktaya gelirsek; kampanyanın ana mesajı bu alanda faaliyet gösteren iki lider kurumun birleştiği, yeni bir isim ve anlayışla yatırımcılara hizmet için yola çıktığıdır. Burada geçmişe vurgu yapılmakta, birleşmeden güç doğar gibi alt mesajlar verilmekte. Hatta anlatım yine çocukluğumuzda TRT'de yayınlanan İnanç Dünyası vari çekimlerle yapılmış. 
  
Peki çok güzel ama neden bu kadar zorladınız?

İki kurumu damlalar olarak görüp bunlardan irice bir damla oluşturup sonra sular seller gibi akıp götürmek tamam da o en baştaki iki damla yok mu... işte beni bitiren orası. O damlalar varya o damlalar... sanki vajinadan yumurtaya doğru koşmakta olan spermler gibi! İronik olan bu karenin eski "finans kurumu" şimdinin "katılım bankası" olan bir kurumun reklamında olması. Emeğe saygım sonsuz, çekenlerin ellerine sağlık. Fakat ben takıldım bu konuya. Yoksa ben mi önyargılı veya algı .exe'si farklı çalışan bir adamım yoksa gerçekten bu sperm olayı var mı? Başkaları da takılıyor mu?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yunanistan Gezi Notları - Günübirlik Kos

İtalya Gezi Notları – Roma ve Milano

Arjantin Gezi Notları - Buenos Aires