Kayıtlar

Hindistan Gezi Notları - GOA

Resim
Hindistan – Bölüm III : GOA Açıkçası benim için muhtemelen hayatımın bir kısmını mutlaka geçireceğim, belki de “son durak” olacak bu planeti yazı ile aktarabileceğim kadar aktaracağım. Aslında bu yazıyı bir “gezi notu” veya “şehir rehberi” olarak değil “hayat tarzı” olarak okuyun… Goa, kuzenimle çıktığım 3 haftalık "1nci Hindistan Seferi"nin son bölümü olarak planladığımız ve 2 hafta süren Yeni Delhi, Varanasi, Jaipur, Pushkar duraklamaları sonrasında ulaştığımız bambaşka bir Hindistandı. Bu nedenle yazının başlığı “Hindistan – Bölüm 3” İlk iki bölümü (Bölüm I: Delhi-Varanasi ve Bölüm II: Jaipur-Pushkar-Bombay) daha sonra yazacağım. 2011 Edit: Bölüm I / II için tıklayınız Aslında Tayland ( Koh Phangan ) tecrübelerimizden sonra neyle karşılaşacağımızı bilmekle beraber herşeyin farklı olduğunu da tahmin ediyorduk… evet hem benzer hem de farklıydı! Öncelikle bir konuyu açıklığa kavuşturalım; Goa , eski bir Portekiz Sömürgesi olarak iki farklı tarzı barındırıyor. A

İskoçya Gezi Notları - Highlands

Resim
7 yıl sonra hatırlamak ve yazmak zor da olsa işte İskoçya Gezi Notları… Tanıştığım bir İngiliz bana şu soruyu sormuştu; “ Do you know the fucking difference between the United Kingdom and Great Britain? ”  Bu soruyu şak diye cevaplamak için bir şekilde İngiliz Kültürü ve değer yargıları ile haşır neşir olmak gerekiyor. Biz Türkler için Avrupa’nın kuzeybatısında bulunan adanın ve devletin adı İngilteredir. Oysa ki orası Great Britain (Büyük Britanya), İngiltere ise Great Britain’i oluşturan 3 devletten biridir. (İngiltere, Galler ve İskoçya). Sorunun cevabı ise şimdi geliyor; United Kingdom, yani Türkçe olarak Birleşik Krallık bu 3 devlete Kuzey İrlanda eklendiğinde oluşuyor. İngilizce olarak düşündüğünüzde ve yarattığı sorunları da hesaba katarsanız gerçekten “ it is a fucking difference! ” 1999 yılında Swissair’de görev yaptığımız dönemde The Qualiflyer Group adıyla bir havayolları ittifakı (alliance) kurulmuş, ben ve Ferit 8 ay süreyle THY ’da bugün birçoğunuzun cebinde bulunan

Smarketing

Üniversitede, kursta veya ilgili kitaplarda tariff edilen ve/veya “işletme”nin olmazsa olmaz bazı departmanları vardır; Satın Alma/Depo, Üretim, Satış, Muhesebe ve Yönetim. Yine aynı kaynaklarda “Pazarlama” daha çok ürünün daha iyi satması için yürütülen reklam ve tanıtım gibi destek faaliyetleri tanımlamak için kullanıldığı görülür. Burada tüm işletme mantığını ve tanımlarına akademik yorumlar getirme niyetinde değilim. Daha çok “Satış” ve “Pazarlama” üzerinden bir yerlere gideceğim. Aslında konuya kafama takılan ve sizlerin de sıkça gözünüze çarpan bir klişe ile giriş yapmak istiyorum; “Satıcılar ve Pazarlamacılar Giremez!” Bu men edici ibareyi daha çok apartmanların girişlerinde görürsünüz. Kimdir bunlar? Satış ve satıcı nedir? Pazarlama ve pazarlamacı nedir? Türkçemize yerleşmiş bu yanlış tanımlama nedeniyle şunu açıkca söylemek gerek; bu yazının muhatabları ne satıcılar ne de pazarlamacılar. Günümüzde bu yanlış tanımlamalardan birini yerine İngilizce karşılığını koyarak kurta

Çek Cumhuriyeti Gezi Notları - Prag

Resim
Prag - Çek Cumhuriyeti (Çekya) Bundan çok değil 30 yıl önce dünya iki kutupluydu ve Doğu Avrupa, Sovyetler Birliği’nin yaratmış olduğu “Doğu Bloku”nun içinde, "Demir Perde"nin arkasındaydı. Budapeşte, Moskova, Prag, Varşova gibi şehirleri sadece tarih kitaplarından ve casus filmlerinden tanıyorduk. Kızıl Meydan'da fotoğraf çektirebileceğine kim inanırdı? Ardından birileri fitili ateşledi, blok çöktü ve o içlerine kapalı Doğu Avrupa ülkeleri birer birer açıldılar. Yeni yerler gezmek ve keşfetmek isteyen gezginler ve turistler için gün doğdu… Yukarıda saydığım 4 Doğu Avrupa şehrinden üçüne gittim. Bu yazımda içlerinde beni en çok etkileyen ve fırsatınız olduğunda mutlaka gitmenizi önereceğimi yazıyorum; Prag Çek Cumhuriyetinin başkenti Prag, Avusturya’nın doğusunda yer alan Bohemia (Bohemya) diye anılan bölgede yer alan tipik bir Orta Avrupa şehri. Daha önce Almanya, Avusturya veya İsviçre’ye gitmişseniz mimarisini çok da yadırgamayacaksınız demektir. Kısaca anlatma

Hayat - Futbol - Takım Olmak

Hayat futbola fena halde benzer! "Futbol, şahsi beceri gerektirir... ama aslında toplu oynanan, insanların bir takım halinde oynadıkları bir oyundur. Hayat da öyle değil mi? İstediğin kadar yetenekli ol, iyi bir takımın yoksa kaybedersin! Evet... kaybedersin"     İster iş hayatında sana güvenen, inanan ve seven, senin de aynı şekilde konumladığın insanlardan oluşan bir takım olun isterseniz gerçek "dost"larınız ve yakın arkadaş çevrenizle bir takım olun... ama bir takım olmaya, bir takımın parçası olmaya çalışın. Kazanırsınız!

Pazarlama 2.0

Etkileşimli Pazarlama Zirvesi, daha sektörel bir tanımla İnteraktif Pazarlama Zirvesi 22 Kasım 2006, Çarşamba günü (Yarın) Istanbul Hilton'da gerçekleştirilecek. Programa baktığımda camianın aslında çok da büyük olmadığını görüyorum... Ana sponsor zaten aynı ofis katını paylaştığımız Medyanet. "İnternette Marka Olmak" konulu konuşmayı yapacak olan Fatoş Karahasan aynı zamanda bizim markanın (MUZİ) "marka danışmanı". "Trendler:Pazarlama 3.0" bölümü -ki bence en ilginç olan- son zamanlarda çokca mesai harcadığım Alemşah Öztürk tarafından sunulacak. Sonuç alan kampanyalar bölümünde B/S/H/ (Bosch) tarafından sunulacak "case study" benim de 1,5 yıl emek verdiğim, teklifinden üretimine yer aldığım "BoschEvi" ve yan uygulamalarını kapsayacak. "İnteraktif Pazarlama Ödülleri" jürisinde eski patronum, kuzenim ve Alemşah bulunuyor :) Ben mi? Bir tesrslik olmazsa orada olacağım... Siz??? Detaylı bilgi ve online kayıt için; www.mar

Mobile Monday Istanbul

" Istanbul New Economy Group " bu ay itibariyle " Mobile Monday Istanbul " oldu ve ilk toplantısını geçen Pazartesi günü Ericsson Mobility World'de gerçekleştirdi. Mobile Monday nedir? Mobil ve internet dünyasının profesyonellerinin her ayın ilk Pazartesi günü biraraya geldiği, dünya üzerinde birçok büyük şehirde faaliyetleri olan global bir oluşum. Networking, yeni teknolojilerin görülmesi, tartışılması ve cin fikirlerin yakalanması için ortam sunan organizasyonun detayları için web sitesini ziyaret edebilirsiniz; http://www.momoistanbul.com/ Ne oldu? Ericsson Consumer Lab (Türkiye), Ericsson 'ın çeşitli ülkelerde yıllardır gerçekleştirdiği mobil ve internet teknolojilerinin kullanımı hakkındaki saha araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Sonuçlar... Türk insanının " video phone " takıntısı var. Bu teknolojinin kullanışlı olup olmadığını bilmeksizin bunu istiyor, hayal ediyor :) Bunu bir tarafa bırakırsak insanımız cepte internet ve eğlence istiyo

Herkese Açık İnternet - KİEM

Hürriyet gazetesinde yakaladığım bir haber uzun zaman sonra beni mutlu etti. Eğer yazılanlar doğruysa devletimiz yetişkinlere yönelik KİEM adı verilen " Kamu İnternet Erişim Merkezleri " kuruyor. Bu ne demek? - Devlet internet cafe açıyor demek değil! (bu biiir) - Bilgi toplumuna geçtik/geçiyoruz muhabbetinin (ki yalan) altını doldurmaya yönelik ender somut projelerden biridir (bu ikiii)  - Vatandaşların bankacılık, eğitim, eğlence, iletişim (e-mail belki Skype), araştırma vb işlemleri online yapabilme imkanı tanıyacak bir proje - Porno, illegal içerik vs yok!  - Her merkezin haftada 550-600 kişiye hizmet vermesi planlanıyor.  - Türkiye çapında 4.500 merkez açılması planlanıyor  - Ek merkezlerin açılması için özel sektörün projeye katkısı bekleniyor. Mesela Microsoft, Intel, AMD, Koç Holding, Sabancı, Doğan Grubu, Çukurova Holding ve Doğuş Grubu 500'er KİEM kursalar, bu sayı artsa güzel olmaz mı? Hem de ne güzel olur! Sonuç? Şu ilk haliyle bile sosyal ve kültürel faydal