Kayıtlar

Dubai (BAE) - Skydive

Resim
Uçuş Tutkusu... Her havacı uçmayı sevecek diye bir kural yok elbette ama benim gibi bu mesleğe gönül verenlerin pek çoğu için uçmak, gökyüzünde olmak, bulutların üstüne çıkmak ayrı bir keyif konusudur. Severiz havalarda olmayı kuş misali... Benim için hayattaki en hoş manzaralardan biri uçağınızın kapalı havayı geride bırakıp belirli bir yükseklikte, bulutların üzerinde sizi güneş ile buluşturduğu andır. Kimileri için de dünyayı yukarıdan, normalde görmediğimiz bir açıdan görmek, şehirleri havadan keşfetmektir. O nedenledir ki pek çok yolcu cam kenarı koltukları tercih eder, özellikle iniş ve kalkışlarda gözler cam ve ötesinde olur. Sınırları zorlamak! Elbette tüm bu anlattıklarım modern teknoloji ürünü uçakların içinde, rahat rahat koltuğunuzda otururken deneyimlediğimiz güzel anlardır. Ya da pilot lisansı olan havacılık tutkunları kendi uçakları ile yaptığı uçuşlarda bu tip güzel anları yakalarlar. Bir de işin diğer boyutu var; gerçekten uçanlar... Skydiving yani Türkçe ...

Türk’ün Türk’e pasaport kontrolü eziyeti

Kokpit'deki yeni yazım pek çoğumuzun ülkemize girerken ya da yurt dışına çıkarken yaşadığımız sıkıntıya değiniyor. Ayrıca Emirates ile yaptığım son iki uçuşa dair iki dikkat çeken noktayı da sizlerle paylaştım. Türk’ün Türk’e pasaport kontrolü eziyeti

Which airplane?

Resim
A comparison between Airbus and Boeing, the two biggest commercial airplane companies on the planet...

Dubai A380 Terminali

Resim
Resmi olarak Ocak 2013’de açılan bu yeni terminalin hikayesi Emirates’in dünyanın en büyük A380 filosuna sahip olması ile paralel. Tek çatı altında yönetilen Dubai Havalimanı ve Emirates, gerek A380 sipari ş leri ile büyüyen filoyu ve artan yolcu sayısını do ğ ru yönetmek gerekse A380’lerin fiziki farklılıklarına uygun bir terminalin yapımına yıllar önce karar vermi ş lerdi.  Nitekim bu stratejik karar, Emirates’in A380 filosunun 30’u a ş tı ğ ı ve 59’unun yolda oldu ğ u günlerde yeni terminalin de bu büyümeye paralel olarak devreye girmesini sa ğ ladı. Türkçe olarak “terminal” olarak adlandırdı ğ ımız bu binayı aslında Emirates’in kullanımına tahsis edilmi ş olan Terminal 3’ün bir uzantısı, yani İ ngilizce tabiri ile “Concourse” olarak tanımlamak daha do ğ ru olur. Zira Dubai Havalimanı idaresi de binayı “Concourse A” olarak isimlendirmi ş durumda. TEKNİK AÇIDAN BAKARSAK Mevcut modern havalimanları gidi ş ve geli ş katlarının ayrı oldu ğ u binalardan olu ş makta ve yolcuların ...

Share a Smile by Emirates

Resim
Emirates airline is putting a smile on your face with its latest campaign...literally. Titled ‘Share a Smile’, it has created 29 videos in 14 languages of its cabin crew expressing quirky and unusual expressions and greetings from around the world. Emirates’ crew explain the meaning behind popular local phrases like ‘Don’t make an elephant out of a fly’ (Russian), ‘You’re so pretty it made a bang’ (Cantonese), and ‘You’re the cat’s whiskers’ (English). There is also a compilation behind the scenes out-takes video showing the fun the crew had making the films. This is the latest step in Emirates’ global brand campaign Hello Tomorrow... Click here to view all videos... Here is the Turkish one; You're a genie -  Cin gibisin

Körfez havayollarının Hindistan çıkartması

Resim
Körfez bölgesinde Abu Dhabi merkezli Etihad ve Doha merkezli Qatar Airways, gözünü Hindistan pazarına dikti. Hangi Arap  ş irketi hangi Hintli havayoluna ortak olacak? Havayolu ittifaklarına oldukça mesafeli duran ve tarihinde ilk ve tek ortak uçu ş  anla ş masını yakın zamanda Avustralyalı Qantas ile imzalayan Emirates ’i stratejisi gere ğ i bir tarafa bırakırsak, Etihad ve Qatar Airways ’in  ş u günlerde finansal sıkıntılar ya ş ayan Hintli havayollarına ilgi göstermesi çok da  şaşırılacak  bir durum de ğ il. Bunun birden fazla sebebi var; Hindistan, havacılıkta “etnik trafik’ olarak tanımlanan, kendi ülkeleri dı ş ında ya ş ayan ve çalı ş an ki ş iler ile onların yakınları tarafından yapılan seyahatler açısından, Körfez havayollarının çok önem verdi ğ i bir pazar. Zira gerek Birle ş ik Arap Emirlikleri’nin (BAE) gerekse Katar’ın nüfuslarının yüzde 50’den fazlası Hintli. Hint yarımadası olarak bakarsanız –ki bu co ğ rafi tanım Hindistan, Pakistan, Banglade ş ...

American Airlines - Change is in the air

Resim
American Airlines, the very first airline I worked for two years between 1995-1997, has changed its legendary 40 years old logo...     I think the old one was better and could be modernized...

Emirates - Etihad - THY

Resim
Geçtiğimiz ay, son yıllarda gerek uçuş noktası gerekse filo bakımından büyüyen, Avrupalı ve Asyalı rakiplerinin korkulu rüyası haline gelen bu üç havayolu ile BAE – Türkiye arasında uçma şansı buldum. Bu yazımda adı geçen havayollarını ürün ve yolcu deneyimi açısından karşılaştırmak, yapılan pazarlama çalışmalarının ve alınan ödüllerin son tüketici olan yolcuya nasıl yansıdığını ele almak istiyorum. Tarife Her üç havayolu da doğudaki ve batıdaki uçuş noktalarını birbirine bağlamak adına dalga sistemi olarak adlandırılan bir uçuş planlaması yapmakta. Bu yapıda temel olarak uçuşlar birbirine bağlantı verecek şekilde planlanıyor ve yolcular çıkış   şehrinden kalkıp havayolunun merkezine (hub) indikten sonra 1-2 saatlik bir süre içerisinde varış şehrine doğru yola çıkabiliyor. Tabii her havayolu dalga sistemini kendi coğrafi konumuna, uçuş sürelerine ve en çok talep gören hatlarına göre ayarlıyor. Örneğin THY ’nin körfez bölgesinde günde tek sefer yaptığı Abu Dhabi, Doha vb. noktalarda...