Kayıtlar

Levi's RedWire - Muzi

Resim
Satış; talebin olmadığı noktada başlar! Hedef kitlenizin hali hazırda severek, isteyerek ve bolca tükettiği bir ürününüz varsa satış çok daha kolaydır. Daha çok pazar payınızı ve rekabet gücünüzü korumaya odaklanırsınız. Ancak işe sıfırdan başlıyorsanız, ürününüz yeniyse ve henüz istediğiniz talep oluşmamışsa işin rengi değişir. Başlarsınız kendinize sormaya; Hedef kitleye nasıl ulaşırım? Markamı nasıl tutundururum, beyinlere çakarım? Ürünümü nasıl konumlarım? Hangi startejiler daha uygun olur? vs vs vs... İşte ben bugünlerde bu soruları sıkça soruyorum kendime! :) Doğan Holding'in çil çil paraları saydığı, Doğan Elektronik Muzik şirketinin kendi DRM ile piyasaya sunacağı müzik ve eğlence platformu MUZİ için düşünüyorum, taşınıyorum, kaşınıyorum! Şimdi burada şirketin geleceğe dönük stratejisini ve planlarını yazmıyıcam elbette ama ilk meyvelerinden biri olan Levi's RedWire projesini paylaşmak istiyorum.   > Hedef kitle olarak bakıldığında Levi's ve Muzi örtüşüyo...

Borga Dinçler @ YTU Marketing Class

Google'da bloglarımın arama sonuçlarımı araştırıken 17 Mart 2006 tarihinde Yıldız Teknik Üniversitesi - İletişim Tasarımı Bölümünde gerçekleştirdiğim sunuma rastladım... Hoşuma gitti! :) Meraklısına; YTU Mktg Class Sunum

İtalya Gezi Notları – Roma ve Milano

Resim
Dünya tarihinde bazı şehirler diğerlerinden ayrılır... onlar, İngilizce “Imperial Cities” diye tanımlanan “İmparatorluk Şehirleri”dir. Tarihte öne çıkış sırasına göre yazarsak; Roma, Paris, Istanbul ve Londra dünya tarihine damgasını vurmuş imparatorluklara ev sahipliği yapmıştır. ROMA Nasıl ki Istanbul’un farklı bir enerjisi ve kendine has bir yaşam tarzı varsa Roma da böyle bir şehir. İlk kez 1998 yılında, Swissair ’de çalışırken, “good old days” diye tanımladığımız dönemde gittim. Ardından Mart 2000’de, “friends” grubu olarak Arjantin ’e giderken ve son olarak da Ekim 2001’de Galatasaray – Lazio arasında oynanan Şampiyonlar Ligi maçını izlemek üzere gittiğim bu büyüleyici şehir Istanbul dışında yaşayabileceğim birkaç şehirden biri. Söz konusu 3 geziden aklımda kalan gezi notlarının harmanlayıp gideceklere sunuyorum. Aslında sıkı bir tempoda yürüyerek bir tam günde şehrin görülmesi gereken tarihi yerlerini görmeniz mümkün. Neticede şehir, aynı Istanbul gibi her tarafından ...

Erkek adam berberini değiştirmez! mi? by Alemşah

Biraz önce inanılmaz güzel bir yazı okudum... Hani o kadar yazılır çizilir pazarlamanın altın kuralları, gümüş bilmem neleri. Hepsini geçin bunların, işin teorisinin değil de pratiğinin ne kadar önemli olduğunu okuyun; http://www.deneyimler.net/?p=51 Ayrıca denemesi de bedava! Gidin Polcenter'a yaşayın :)

Time en cool 50 Web sitesini seçti (bak sen!)

Dünyaca ünlü haber dergisi Time , dünyanın en cool 500 Web sitesini seçti. Yedi kategoriye ayrılan siteler arasında YouTube , Pandora , MySpace gibi siteler de bulunuyor... *** Time bu konuda bir otorite midir? Kesinlikle hayır! Ama Amerikan halkının günlük hayatına, web sitelerine bakışını ve daha da önemlisi global olmak için nelere de dikkat etmek gerektiğini görebileceğiniz bir liste. Zaten yazının bu blogda yer almasının amacı siteleri kurcalatmak, paye vermek değil. Gezinin hadi! *** Bu yılın sonuçları Web 2.0'ın en pırıltılı örneklerini içeriyor. Bunlar, bilgilendirme ve eğlence için yeni yollar sunan yeni jenerasyon siteler. Her biri, blog ve video klipler gibi iletişimin tüm çeşitlerini tartışma, paylaşma, tüketme ve yaratma imkanları sunmanın en ön saflarında bulunuyor. Eğlence, Sanat ve MedyaKeyif verici sitelerin değerlendirildiği bölüm: Radyo: Pandora Video blog: The 9.Sanat: Drawn!.. Yerel gösterimler: Sundance Splinks Fotoğraf: Photo Muse Ev sinemaları: Jumpcut Yaşa...

Altın Örümcek Heyecanı Başladı !

Resim
Biraz gecikmiş olsa da Türkiye'nin Web Oscarları olarak adlandırabileceğimiz Altın Örümcek 2006 için start verildi. Sponsorlar olarak DorukNet ve Microsoft şu aralar adil ve konusuna hakim bir jüri oluşturmak için çalışmakta. Jüri üyesi olabileceğinizi düşünüyorsanız hemen Altın Örümcek web sitesini ziyaret edin. Muhtemelen Sonbahar gibi organize edilebilecek Altın Örümcek 2006 hakkında updateleri ara ara yazıyor olacağım. Herkese başarılar...

SMS Trendini Sürüdürüyor! What's Next?

Clickatell'in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, iş dünyasının liderleri kısa mesaj servisini (SMS), müşteri hizmetleri, pazarlama, iş devamlılığı ve acil durum yönetimi alanlarında kritik bir araç olarak kullanmaya başladılar. Araştırmaya göre SMS'in kritik bir iş aracı haline gelmesinin nedenlerinin başında, müşterilere her yerden anında ulaşabilmek ve servisin düşük maliyeti geliyor. Araştırmaya katılan 450 CEO ve CMO'nun %70'i SMS'i işlerini desteklemek için kullanırken, büyük çoğunluğu bu servisten müşteri hizmetleri alanında yararlanıyorlar. Ayrıca, dünyanın farklı yerlerinde ve farklı sektörlerinde pazarlamadan operasyon ve BT'ye farklı görev ve sorumluluklara sahip olan katılımcıların büyük çoğunluğu (%83), SMS'in çeşitli uyarı ve hatırlatma mesajlarını göndermek için en geçerli yöntemlerden biri olduğunu belirtiyorlar. Araştırmaya göre, mobil mesajlaşma 2007'de daha da yaygınlaşacak. Araştırmaya katılanların yarısı şirketlerinde SMS'i 2005 ...

DPİD ve Online Marketing

Geleneksel pazarlama iletişimi yaklaşımlarının dışında kalan stratejiler ve yöntemlerin pazarlama bütçelerinden aldıkları pay her geçen gün artıyor, alternatif mecraların kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Bu gelişmeye paralel olarak pazarlama hizmetleri sektöründe birbirinden çok farklı uzmanlık alanları ve bu alanlarda faaliyet gösteren şirketler doğuyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişen bu sektöre yön verecek bir meslek örgütünün olmaması uzun zamandır bir eksiklik olarak hissediliyordu ... ve Eylül 2005'te DPİD (Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği) kuruldu. Yukarıda www.dpid.org.tr sitesinde yazıldığı şekilde tanıttığım dernek çalıştığım firmaya da katılması yönünde teklif getirdi. Açıkçası, interaktif ajans olarak kendimi bu oluşumda çok da rahat hissetmeyeceğimi ajans başkanına ilettim. Amaçlarını aşağıdaki şekilde tanımlayan DPİD, bana göre çok güzel bir vizyon ve misyonla hareket ediyor. Ancak "online marketing" veya bir başka deyişle "intera...