Bu yazıda güney yarımküreye uzanıyor, Arjantin'in başkenti, tango ve aşkın şehrine gidiyoruz... Dünyada bazı şehirler vardır ismi bile insana cazip gelir ve bir gün oralara gitme hayalleri kurarız. Mesela İstanbul , pek çok yabancı için bu kategoride bir şehirdir; onlara büyülü ve enteresan gelir. İşte Buenos Aires de benim için bu kategoride bir şehir olarak mutlaka gidilmesi gerekenler listesindeydi ve 2000 senesinde bu hayalimi hemen hemen her tatile birlikte çıktığım arkadaş grubumla gerçekleştirdim! Macera daha Arjantin'e giderken başladı... Arjantin’e Türkiye'den direkt uçuş olmadığı için Avrupa'dan aktarmalı gitmekten başka çare yok. Biz, Alitalia ile İtalya’dan aktarmayla gitmeyi tercih etmiştik ama herşey planlandığı gibi gitmedi! İki gün İtalya'da takıldıktan, Roma – Milano arası uçtuktan sonraki tam 3. günün gecesinde, 14 saat süren Milano - Buenos Aires uçuşu ile Arjantin'e ulaştık. Sigara içen biri için kâbus gibi gelen bir uçuş, heveslenenler b
Avrupa hava sahasını yöneten Eurocontrol , COVID19'un Türkiye'de havacılığı nasıl etkilemiş olduğuna dair Türkçe bir brifing ve video yayımladı. 1 Mart tarihinde 2109 olan günlük uçuş sayısı pandeminin zirve yaptığı dönemde 91 uçuşa inmiş. 3 Kasım 2020 tarihli detaylı brifinge EUROCONTROL sitesinden ulaşabilirsiniz. Önemli noktalar; Geçen seneye göre kıyasla 2020 Mart - Eylül dönemi yolcu sayısı - %74 iGA - Istanbul Yeni Havalimanından gerçekleşen uçuşlar geçen seneye göre - %55, Istanbul Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanı - %35 civarında ki havalimanlarının gelen/giden uçuş tabloları geçmişe göre daha az uçuş listeliyor. THY ve SunExpress %50, Pegasus %70 kapasite ile operasyon yapıyor Bu sürdürülebilir bir durum değil ve maalesef COVID'in etkileri 2022 yılına da sarkacak. Türk havacılığı da dahil tüm seyahat sektörünü zor günler bekliyor. Dünyada her on kişiden birinin seyahat endüstrisinde çalıştığını hatırlatmak isterim. Olay sadece daha az uçuş yapılmasının ötes
1995 yılından beri havacılık sektöründeyim ve yaşanan en zor dönemin 11 Eylül 2001 tarihinde ABD’de gerçekleşen ve sadece havacılığı değil tüm seyahat endüstrisini etkileyen saldırılar olduğunu düşünüyordum. Zira o tarihten sonra başta o dönemde çalıştığım havayolu Swissair olmak üzere pek çok havayolu krize girdi, bugün halen hayatımızda olan sıvı kısıtlamalarından tutun ek güvenlik önlemlerine kadar pek çok yeni uygulama hayatımıza girdi. Seyahat etme şeklimiz ve güvenlik algımız tamamen değişti. Kim bilebilirdi ki bir başka krizin 15 yıl sonra seyahat endüstrisini bir kez daha sarsacağını ve seyahat etme şeklimizin ve güvenlik algımızın bir kez daha değişeceğini? 2019 yılının sonlarında Çin’den gelen haberleri önce çok önemsemedik zira her sene domuz gribi, kuş gribi ve benzeri gripler geliyor, en fazla üç-beş gün yatırıp gidiyordu. Bu sefer öyle olmadı ve artık hiçbir şey aynı da olmayacak. Geçen Eylül ayında yeni bir işe başlamış, iş kanunumuz gereği bir seneyi tamamladıktan so
Yorumlar