Kayıtlar

Türk Telekom vs British Telecom

İnternet Cafede 100 Mbps Erişim İngiltere’nin Cornwall kentinde açılan bir internet cafesinde bilgisayarlar genişbandın 50 katı hızlı erişim sağlıyor. Altyapısı İngiliz telekom devi British Telecom tarafından yapılan kafede kullanıcılar saniyede 100 megabit (100 Mbps) hızla veri indirimi yapabiliyor. BT yetkilileri, internet kafedeki kullanıcıların, Britannica ansiklopedisini dolduracak kadar bilgiyi içeren bir DVD’yi 15 dakikada indirebileceğini vurguluyor. Britannica’da 100 bin makale, 19 bin resim bulunuyor. Aynı içerik genişbant erişimle 5 saatte indiriliyor.  Kaynak: AA Yorum: Şimdi British Telecom ve Türk Telekom aynı amaçla kurulmuş ve çalışan firmalar. Teorik olarak her ikiside faaliyet gösterdiği ülkede telekominikasyon hizmeti sunuyor. Peki ama neden TT beni aptal yerine koyuyor? Neden (gerçek) ADSL hala 256Kbps? Neden Cornwall'da kurulu o internet cafe'nin müşterisi adam benden bilmem kaç kat (hesapta zorlandım) hızlı bağlanıyor? TT ne yapıyor?

TT'den İndirim Bombası

Memleketimde internet yerlerde sürünürken, ADSL halen sadece şanslı şehir ve kasabalarda mevcutken, gavur standart (en düşük) bağlantı hızını 1GB 'a çıkarmış ve daha da çıkarırken, biz standart ADSL hızı gerçekten 512MB'a çıksa diye dua ederken Türk Telekom'dan müthiş (!) bir hizmet atağı geldi. Her halde bunu açıklerken şaka yapıyorlar filan diye düşündüm ama ciddiler... Yapıyorlar! İşte bomba haber: (tam metin için link: http://www.ntvmsnbc.com/news/377013.asp )    TT’den dial-up bağlantıya indirim Türk Telekom, dial-up internet bağlantı ücretlerinde 15 Haziran’dan geçerli olarak yüzde 15 oranında indirim yaptı. İnternete 145, 200 ve 822’li hatlardan yapılan dial up bağlantılarda, normal saatlerde 207.3 saniye olan kontör atış süresi 243.9 saniyeye, indirimli saatlerde 414.6 saniye olan kontör atış süresi de 487.8 saniyeye çıktı. Yeni tarifeye göre, aynı ücrete yüzde 17 oranında daha uzun süreli internet erişimi imkanı sağlandığı, bunun da yüzde 15 oranında indirime karş

Kristal Elma - Plastik Armut

Valla entersan oldu Kristal Elma Ödül töreni... Diğer kategoriler için yorum yapamam ama bizim tarafta (web siteleri ve interaktif reklam) bi gariplik vardı. Tavukçu'nun " en iyi websitesi " olması sürpriz değildi ancak diğer ödüller için aynı şeyi diyemiyorum. Bu konuda haftasonu Ali Atıf Bir'in " Kristal Statüko Yıkılacak İnşallah " başlıklı yazısı okunmaya değer ;) Hadi onu geçtim, interaktif reklam kategorisinde 3 ödülünde aynı firmaya gitmesi normal değil. AD ? Trafo ? hiç mi çalışma mışız? Ama neyse... bizim için bir ilkti ve beklentimiz yoktu. Seneye daha iyi hazırlanırız, gider alırız ödülümüzü nolcak? :) Ödül töreni sonrasında önce TİM 'in açıklığında daha sonra da " Plastik Armut "larımız elimizde Istanbul gecelerinde dolandık, güldük, eğlendik...

Smart Marketing / Kişisel Bilgiler (Bölüm I)

Günümüzde marketingcilerin kafa yoruduğu en önemli konulardan biri hedef kitlesini tanımak ve onlara özel önermelerle iletişim yapmaktır. Bunu en doğru ve etkili yapabileceğiniz mecra ise internettir.     İnternette yapacağınız interaktif kampanyalar aracılığı ile kayıt altına aldığınız hedef kitlenizi firmanızın gereksinimler ve öncelikleri doğrultusunda segmente eder, zamanla detaylandırdığınız üye profillerine göre smart marketing yapma şansına kavuşusunur. Burada en önemli nokta, hiç bir mecrada olamayan özellik, kişilerin (üyelerin) kendi istekleri ile kişisel bilgilerini paylaşmış ve dozunda bir iletişime izin vermiş olmalarıdır. Elbette bu erişime sadece bu işi layığı ile yapan, bilinen ve güvenilir markalar sahip olabiliyor. Bu tarzda oluşturulmuş, marka odaklı "web club"lara birkaç örnek vermek gerekirse Profilo'nun Profilo Online 'ı, Lipton 'un T-Corner'ı sayılabilir. Yukarıda bahsettiğim ve sektörümle ilgili örnek, kişisel bilgilerin korunması ve

AB-ABD arasında ‘kişisel veri’ krizi (Bölüm II)

AB Adalet Divanı, Avrupalı uçak şirketlerinin yolcuların kişisel bilgilerini ABD’li yetkililerle paylaşmasını öngören anlaşmayı iptal etti.      AB üyesi ülkelerde faaliyet gösteren havayolu şirketleri ile ABD hükümeti arasında yapılan anlaşmada, uçak Avrupa’dan havalandığında yolcuların kişisel bilgileri ABD’li yetkililere bildirmesi öngörülüyordu. Yolcuların kimlik verileri arasında ad, soyad, adres ve kredi kartı bilgileri bulunuyor.     BİLGİLERİN SUİSTİMALİ RİSKİ  Avrupa Parlamentosu, ABD’nin kimlik verileri için gösterdiği ısrara, bilgilerin yerinde kullanılacağının garantisi olmadığı savıyla karşı çıkıyor. ABD hükümeti kişisel verilerden terörle mücadelede yararlanılacağını iddia ederken, AB Adalet Divanı ise bu verilerin suistimal edilebileceğini vurguluyor. Bu konuda esas karar makamı olan Avrupa Parlamentosu, nihai karar için Avrupa Birliği Adalet Divanı’na müracaat etmişti.    AB ADALET DİVANI: TALEBİN HUKUKİ DAYANAĞI YOK Avrupa Adalet Divanı, ABD’nin talebinin hukuki bir da

Springwise - Pazarlama Fikirleri Sitesi

Springwise Springwise Springwise     Takip etmenizi şiddetle tavsiye edeceğim bir site ve onun "newsletter"ı var. Springwise ; dünya üzerinden en ilginç ve radikal pazarlama fikirlerini topluyor, hap yapıp size sunuyor, size de yutması kalıyor. Bazı konular çok zorlama veya bizim kültürümüze ters kaçabilecek olsa da "marketing" kavramının altı nasıl doldurulur, çeşitlendirilir, zorlanır onu görüyorsunuz. Bir de fikir havuzları var... göz atın! http://www.springwise.com/ideas/

Napster Geri Döndüüü...

Resim
Plak şirketlerinin 1 numaralı düşmanı, yeniden internette! (İyi oldu)   ABD'de internet kullanıcıları arasında ücretsiz şarkı indirmedeki büyük şöhreti dolayısıyla plak şirketlerinin bir numaralı düşmanı haline gelen Napster , yeniden ücretsiz müzik işine döndü...   11 Mayıs 2006 Perşembe İnternette 1999'da ortaya çıkan ve 70 milyondan fazla kullanıcının bedava müzik indirdiği Napster, telif hakları yasasını çiğnediği için büyük kayıt şirketlerinin girişimiyle 2001'de mahkeme kararıyla kapatılmıştı. Yeni reklam kaynaklarının mali desteğiyle webe geri dönen Napster yayınladığı açıklamayla 2 milyondan fazla şarkı kataloguyla müzikseverlere yasal ücretsiz müzik dinleme olanağı sunan ilk şirket olduğunu duyurdu.Napster'ın başlattığı uygulamaya göre, siteye üye olunduktan sonra bir şarkı 99 cent (yaklaşık 1,3 YTL) karşılığı bilgisayara indirilmeden önce 5 kez ücretsiz dinlenebiliyor ya da kullanıcı ayda 10 dolar karşılığında 2 milyonluk şarkı kataloguna kısıtlı erişim olan

easyjet ve marketing

Resim
Avrupa'nın bir numaralı "budget airline"ı, yani ülkemizde oturan adıyla "hesaplı havayolu" easyjet çok yakında Türkiye pazarında...      Bu ne anlama geliyor peki? - Başta THY olmak üzere Atlasjet , OnurAir ve Pegasus gerçek rekabet nedir anlayacaklar. Belki içlerinde en sağlamı Pegasus çünkü en Avrupai pazarlamayı yapan onlar. - Tüm sektör bir ürün nasıl pazarlanır, nasıl insanların kafasına sokulur onu görecek. Bundan bir yıl sonra yurtdışına uçuş dendiğinde akla gelen ilk iki markadan bir olacak easyjet. - Derdi, gerçekten Istanbul'dan X yere uçmak ve uçak darmış, yemek yokmuş dert etmeyen kitle 3 kuruşa uçabilecek, parasını gittiği yerde yemeğe, otele harcayıp daha efektif tatil yapacak. Peki ben neden bu kadar ilgiliyim bu şirketle? Seyahat tutkumu bşr yana bırakırsak, easyjet sadece ve sadece internet üzerinden bilet satan bir havayolu olarak bu ülkeye internetin ve online satışın "öcü" olmadığını insanların kafasına çakacak! Türkiye müd