Kayıtlar

World fleet to double in size over the next 20 years

Resim
Current Market Outlook by Boeing

Digital for Aviation

Resim
Mobile phones and tablets are fast becoming the perfect way airlines and airports can keep continuously connected with their passengers, from the moment of booking to boarding the aircraft. Have a look at the article published in Routesonline >>>

Digital in Turkey

Resim

London Airports

Resim
British perspective about their rivals and shifting of the growth center of the aviation industry... "Britain faces a tough decision. More people are flying and airports are edging towards capacity. The UK needs extra runway capacity in the southeast, but where? Politicians arrive at a solution: to set up a commission to identify a location. ... Heathrow briefly lost its status as the world’s busiest hub for international passengers this year, when Dubai took the top spot with 18.4m travellers in the first quarter. Dubai’s numbers dipped again during building work, but it has announced plans to increase capacity to 200m passengers annually. Dubai and other Gulf airports such as Doha and Abu Dhabi have expanded to meet demand, and many see them as the hubs of the future. Turkey is set to be another, with a six-runway airport being built at Istanbul projected to be able to handle 150m travellers a year." You can read the full article at FT

New safety video of Icelandair

Resim
Iceland’s flag carrier Icelandair released a new safety video this week that doubles as a tourism ad for the increasingly popular destination. The video espouses the usual safety warnings but uses the country’s remarkable scenery as a backdrop for the directions .  To read the full article please visit Skift.com It is the newest and I think one of the best additions to themed safety videos. A nice combination of destination marketing and safety on board. I really like it...

Lufthansa Premium Economy

Resim
Turkish Airlines has decided to discontinue its award-winning* Comfort Class service in 2013**, but its rival Lufthansa is going to launch its Premium Economy service by the end of this year. First of all, I may say that it looks like LH did its homework well, and this trial is far more promising. In general, I believe that the most challenging part of this new segment is pricing. From a passenger point of view, I am ready to pay extra for additional space, better seat comfort, and food on a long-haul flight, but this price difference shouldn't be more than 50% of the regular economy ticket. Lufthansa asks for 1199 € for a premium economy ticket between Istanbul and New York, while the Economy Class is 595€, and Business Class is 2675€. Lufthansa has also launched a microsite to promote this new service. It is very simple and sophisticated, easy to navigate, and to the point. A perfect example of new product marketing. Visit  http://premium-economy.lufthansa.com to experience the ...

İngiltere Gezi Notları - 4 günlük Londra

Resim
Londra, her ziyaretinizde size farklı tatlar, değişik deneyimler sunabilen ve işte sırf bu yüzden de her gidişinizde size keyif veren bir şehirdir. Londra’ya ilk kez gidiyorsanız öncelikle yine Yol Gidenindir bloğunda 2008 yılında yazdığım ilk Londra yazısını okumanızı tavsiye ederim. Bu yazıda kısa bir tarihi bilgi, oryantasyon, gezilecek yerler, yeme-içme önerileri ve dikkat edilmesi gerekenler / notlar bulunuyor. Bir nevi Londra 101 yazısı… O yazının satır aralarına 2008’den 2014’e olan değişiklikleri de ekledim. Sanat, spor ve keyif ağırlıklı bir Londra gezisi Mart 2014 gerçekleştirdiğim son ziyaretimin esas sebebi iki arkadaşımla gittiğim Galatasaray’ın Chelsea ile oynadığı Şampiyonlar Ligi maçıydı. Fakat Londra’ya sadece maç için gitmek ne benim ne de Londra’nın içine sinmeyecek bir durumdu :) Genişletilmiş, 4 günlük bir program ile yola çıktık. 15/03 Serpentine Londra’ya öğleden sonra vardık. Metro ile şehre ulaştıktan (45dk) ve otele yerleştikten sonra Pret A Man...

Toplam Seyahat Deneyimi ve tercihler... hangi havayolu ile uçmalı?

Resim
Havacılığa 1995 yılında adımımı attığımdan bugüne çevremdeki insanların, özellikle de yeni tanıştıklarımın çoğundan duymuşumdur bu soruları; en iyi havayolu hangisi? hangisi ile uçmalı? Babamın 70’li yıllardan kalan prensibi; gideceğin yere o ülkenin havayolu ile uçmak yönündeydi. Benim ise yıllarca cevabım; bunun çok göreceli olduğu, kişinin önceliklerine, beklentilerine, yaşadığı yere, uçtuğu noktalara ve seyahat ettiği sınıfa göre değiştiği şeklindeydi. Bu oldukça gri cevap halen geçerli olmakla birlikte artık eksik. Zira havacılık hızla değişmekte, artık sadece uçtuğunuz havayolu değil, bir yolcu olarak bir yerden diğerine giderken yaşadığınız toplam seyahat deneyimi belirleyici olmakta. Havalimanları işte tam bu noktada tamamlayıcı etken olarak denkleme dahil olmakta, tercihleri etkilemekte. Öyle ya, uçtuğunuz havayolu ne kadar iyi olursa indiğiniz ya da aktarma yaptığınız havalimanı size vakit kaybettiriyor ve/veya keyfinizi kaçırıyorsa neden oradan uçasınız ki? Ya da tam tersi, ...