İtalya Gezi Notları - Floransa

Hayatımda ilk defa çok spontane bir seyahat gerçekleştirdim, bu da Floransa’ya oldu. Uzun zamandır planladığım o uzun Toskana gezisi değildi bu gidiş. Denk geldi. Zaten gidecek olan arkadaşlarıma uzun zamandır görmediğim iki dostumun daha eklendiğini öğrendiğimde “keşke ben de gitsem” fikri düştü aklıma.

Ertesi gün sadece biletimi almıştım. Nerde kalacağım, nereleri gezeceğiz ya da gezmeyecek miyiz gibi planlamaya dair hiç bir şey yapmadan uçtum Bolonya’ya. Sadece kafayı değiştirmeye, dostlarla vakit geçirmeye. Pek rahat pek güzel oluyormuş!
















Nasıl gidilir?

Floransa’da havalimanı var ama hem küçük bir havalimanı olması sebebiyle hem de Bolonya’dan hızlı trenle Floransa’ya ulaşmak mümkün olduğundan pek çok kişi gibi ben de Istanbul’dan direkt Bolonya’ya uçmayı tercih ettim. Uçuş 2 saat 45dk civarı. THY ve Pegasus’un günde birden fazla uçuşu var. İlla Floransa’ya ineceğim diyorsanız o zaman SWISS, Lufthansa veya İtalyan Havayolları Alitalia ile aktarmalı uçmanız gerekiyor. Şöyle bir plan daha iyi; Bolonya gidiş Pisa veya Roma dönüş alabilirsiniz ve geze geze aşağılara inersiniz.

Bolonya

Biz Pegasus ile uçuyorduk ve Bolonya’ya öğlen gibi inmeyi planlıyorduk. Hem belki Bolonya’yı şöyle hızlıca gezip, güzel bir yemek yeme şansımız olabilirdi. Siz böyle planlayabilirsiniz gezinizi ama bizimki pek öyle olmadı. İstanbul’daki radar arıza nedeniyle uçuşumuz yaklaşık 3 saat gecikti. 

Bu planı dönüşte kısmen uyguladık; bir şarküteriden sandviçlerimiz yaptırdık, bir de şarap alıp şehrin kalbi olan Piazza Maggiore’de caz müziği yapan bir grubun mini konseri eşliğinde kısacık da olsa şehrin keyfini çıkardık.

Harika bir Neptün Çeşmesi olan bu meydan yaz aylarında film gösterimleri de dahil pek çok etkinliğe ev sahipliği yapan bir yer. Zaten denilene göre çok öğrencinin yaşadığı bir yer olduğundan canlı bir şehirmiş.

Floransa - Firenze

Plansız ve asıl amacı kafayı değiştirmek olan bu gezide Floransa’nın hiç bir ama hiç bir sarayına, müzesine gitmedim. Rönesansın doğduğu yer 2,5 günde gezilir mi hiç?

O tür gezmeyi bir sonraki ziyarete bıraktım. Bu sefer farklı bir Floransa yaşadım ben. Mesela eski bir kütüphanede kaldım. Sokaklarında dolaştım, meydanlarında kahve içtim, Floransalı dostlarla veya onların tavsiye ettiği yerlerde çok güzel yemekler yedim. Eğlendim, keyif aldım.

Şehir, Arno nehrinin iki kıyısına kurulmuş durumda. UNESCO dünya mirası listesinde olan tarihi eski şehir kısmı sizin için önemli. Bu arada öyle çok büyük zannetmeyin, bir ucundan diğerine 1 saatte filen yürürsünüz.

Arno nehrinin üzerindeki Ponte Vecchio köprüsü şehrin alamet-i farikalarından biri ancak uzaktan görünüşü harika olsa da kendisi kuyumcularla dolu olduğundan uzaktan sevilesi daha iyi. Gezilip görülecek yerlerin listesini tripadvisor veya lonely planet sitelerinden bulabilirsiniz. Bana en mantıklı geleni “2 günde Floransa” başlıklı listedir.

Atlamamanızı tavsiye edebileceğim bir yer; Santa Maria Novella Eczanesi olacaktır. Burası dünyanın en eski eczanesi. Esans, parfüm, sabun vb ürünler şifa niyetine. İçerisindeki cafe’de ilaç gibi likörler sizi bekliyor. Ucuz değil ama yaşanması gereken bir deneyim.

Dediğim gibi bu gezi ve yazısında gezilecek-görülecek yerleri yazmayacağım. Hem kendi ziyaretimden aldığım notlar hem de işi nedeniyle bir ayağı bu şehirde olan bir dostumun tavsiyelerini aktarıyor olacağım.

Yeme – İçme
Gece gezmeleri

Hayat sokakta yaşandığı için ve sınırlı akşamınız varsa, öyle tavsiye edildiği gibi Tenax’a filan gitmeyin. Kafanıza uyan bir şey yakalarsanız o başka. Bence yerel insanların yaptığı gibi mahalle aralarındaki barlara takılın. Bizim favorimiz Archea Brewery. Alternatif olarak ve özellikle cin sevenler için; I cinque sensi

Nerede kalınır?

Airbnb’den merkezde bir oda veya ev kiralayın. Böylelikle arada kaldığınız yere uğrayıp tekrar yollara vurabilirsiniz kendinizi. Yok ben otelden şaşmam diyorsanız yine merkezdeki otelleri tercih edin. Unutmayın şehir küçük ve yürüyerek gezeceksiniz. Ne kadar merkezi o kadar iyi.

Ne alınır?

Clet
Ivır zıvır turistik hediyelikler haricinde Rönesans’ın beşiği bu şehirden yerel sanatçıların ürünlerini almanız duruma daha uygun olacaktır. Pek çok Toskanalı sanatçıya ek olarak ünlü Fransız sokak sanatçısı Clet’in de stüdyosu burada. Bir de Signum isimli defter dükkanını tavsiye edebilirim. (Üç tane var şehirde) Özel üretim parfüm, sabun ve benzeri ürünler için; Aqua Flor

Ben o kadar camı, kolyeyi ve hediyeliği taşıyamam diyorsanız Toskanalı sanatçıların el emeği göz nuru ürünlerini ülkemizde satan Ruvre.com sitesine göz atabilirsiniz. Clet'in magnet ve posterleri de mevcut bu sitede.

Ne zaman gidilir?

Yazın turist çılgınlığı yaşandığından bahar ayları nispeten daha tercih edilebilir zamanlar. Ancak Arno nehri kaynaklı rutubet serin havalarda ve özellikle gecelerde sizi üzebilir, kıyafet seçiminde bunu göz önüne alın.

Aklınızda bulunsun
  • Floransa yolunda, Bolonya’da, gelişte veya dönüşte bir yemek için Da Cesari tavsiye edilir
  • Şubat ayındaki karnaval, ve Eylül ayındaki kağıt fener festivali denk getirebilirseniz ziyaretinize tat katacak iki etkinlik.
  • Haziran ayında Calcio Storico turnuvası var.
  • Ayrıca 24 Haziran kentin azizi olan San Giovanni günü. Tatiliniz bu döneme denk gelirse gün boyunca kentteki etkinliklere katılabilir ve gece inanılmaz güzel bir havai fişek gösterisi izleyebilirsiniz.
  • Gideceğiniz tarihlerdeki etkinliklerin listesi için Floransa’nın resmi sitesini inceleyebilirsiniz 
  • Bahşişler hesaba dahil ediliyor genellikle. Hesabı istediğinizde kontrol edin ;)
  • Müzeler ucuz değil, zaten hepsine gidecek zamanınız da olmayacak.
  • Balık pazarının yanındaki sabit bit pazarı enteresan, geçerken uğrayın
  • Şehir suyu içilebiliyor, boşuna şişe suyuna para vermeyin
  • Bira markası olarak Peroni veya Moretti tavsiye edilir
Daha önce yazdığım ve gittikçe güncellediğim Roma ve Milano gezi yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

Yol Gidenindir!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yunanistan Gezi Notları - Günübirlik Kos

İtalya Gezi Notları – Roma ve Milano

Arjantin Gezi Notları - Buenos Aires