İspanya Gezi Notları - Barcelona

“En Beğendiğin Şehir?” yazımda Istanbul dışında yaşayabileceğim iki şehirden biri olarak tanımladığım, İspanya’nın en güzel ve Akdeniz’in gözde şehirlerinden olan Barcelona hakkında ne zamandır yazmak istiyordum…

Barcelona’ya ilk kez Mart 1999’da, kız arkadaşımla çıktığımız mini Avrupa turunda gitmiştim. Belki de o yüzden hep güzel anıların olduğu bir şehir olarak yeri ayrı oldu? Daha sonra 2001 yılında iş için gidip 2 gece kaldığım bu güzel Akdeniz şehrini aklımda kaldığı kadarıyla anlatmaya çalışacağım. Bu tarz yazılarda kronolojiyi ve detayları oturturken en büyük yardımcım çekmiş olduğum fotoğraflar oluyor…

Kısa bir ön bilgilendirme

Tarihi 2000 yıl öncesine uzanan şehir Katalonya’nın başkenti. İspanya’ya gidenler veya futbolla ilgili olanlar bilir ki İspanya ayrıdır Katalonya ayrıdır. Barcelona, Katalonların şehridir ve Kralın şehri olan Madrid’le rakiptir, farklıdır ve bence daha güzeldir.

Zaten Barcelona FC ve Real Madrid arasındaki rekabetin de çıkışı politik nednelere dayanır. Şehirde ve bölgede Katalan dili konuşulur, sokak tabelalarında, metroda, restaurantlarda vs İspanyolca’nın üstünde yer bulur kendine. 1992 Olimpiyat Oyunlarına ev sahibi olan Barcelona bu dönemde 1929 yılında düzenlenen Uluslararası Fuardan sonra en büyük değişimi yaşamıştır.

Istanbul-Zurich-Barcelona

Sabah 07:00’de Istanbul’da başlayan yolculuğumuz Zurich’de geçirilen 4 saat ve öğlen yemeğinin ardından akşamüstü sona erdi. Fazla vakit kaybetmeden kendimizi bir taksiye attık ve önceden ayarladığımız otele doğru yola çıktık. Normalde Avrupa şehirlerine giderken otel ayarlamaz, vardığımızda güzel bir “deal” yakalayıp kalırdık ama bu sefer risk almamıştım, Hoteles Catalonia’nın şehir merkezindeki bir otelini önceden ayarlamıştım!

Update 2015: Şimdilerde THY ve Pegasus'un günde birden fazla seferi ile gayet hesaplı uçabilirsiniz. İspanyol Havayolları Iberia da Istanbul'a uçmakta.

Plaça de Catalunya

Burası Barcelona’nın merkezi kabul edilebilecek, bizim Taksim Meydanı işlevine sahip bir meydan. Her zaman bir şehrin yürüyerek keşfedilmesini önersem de bazen metroya yakın olmanız fayda sağlar. Meydan bu açıdan da avantajlıydı! Otelimiz buraya yürüyerek 2 dakikalık bir mesafedeydi. Barcelona da her Akdeniz şehri gibi geceleri uyumayan bir şehirdi. Akşam otelden çok uzaklaşmadan aptal bir yemek yedik, etrafa şöyle bir bakındık ve otele geri döndük.

Barcelona’yı Keşfediyoruz

LP
En yakından, meşhur “Rambles” (Rambla) caddesini baz alarak zigzaglarla aşağı doğru inmeye başladık. Önce Gotik Katedrali sonra "Palau de la Generalitat" ve "Plaça Reial" üzerinden limana indik. (Plaça Meydan demek bu arada)

Colombus Anıtının da bulunduğu bu bölgede epey vakit geçirdik. Yemeği nerede yediğimizi şu anda hatırlamıyorum ama sanırım "Maremagnum" isimli merkezde olabilir çünkü aynı yapı grubunda bulunan Aquarium’u gezdik. Ardından tekrar “Rambles” üzerinden otele doğru yürüdük. Yol üzerinde, bizim Balık Pazarı havasındaki “La Boqueria”dan patronumun sipariş ettiği ve buraya özel bir çeşit domuz pastırması aldım. Keşfe ve kültüre ayrıdığımız ilk günü “Rambles” üzerindeki bir restaurantda yenilen yemekle noktaladık. Yorgunluktan mıdır yoksa isteksizlikten midir bilinmez gece dışarı çıkmadık.

Gaudi’nin Şehri

Ertesi gün rotamız şehrin yukarı tarafıydı. Barcelona’ya gelen herkesin mutlaka görmesi gereken, yıllardır inşaatı süren ve bence hiç tamamlanamayacak olan Sagrada Famila Katedraline gittik. Gerçekten muhteşem bir yapı. Büyük düşünmenin, zorluklara karşı gelmenin ve inandığının peşinde koşmanın bir örneği. Önünde, kulelerinde ve içinde bol bol fotoğraf çektik.

Avinguda Diagonal, yani bir diğer değişle Çapraz Bulvar Barcelona’nın ihtişamlı gezi ve alışveriş bölgesi. Bulvarı Plaça de Catalunya’ya bağlayan Passeig de Gracia’da ve bölgede dolaşırken her tarafta Gaudi’nin eselerini görmeniz mümkün. Casa Mila veya bilinen adıyla La Pedrera benim en beğendiklerimden. Şehirle ve insanlarla bu kadar iç içe olan eserler gerçekten etkileyici. Plaça de Catalunya’ya döndükten sonra alışveriş için İspanya’nın meşhur zincir mağazası olan Cortes des Ingeles’e gittik.

Olimpik Liman ve Marina

Son gecemizde güzel bir yerde yemek yeme niyetiyle Olimpik Limana gittik. Marinada birbiri ardına sıralanmış mekanlardan Ristorante Lungomare’de karar kılıp deniz mahsulleri ağırlıklı bir yemek yedik. Tabi he rikimizin de ilk İspanya seyahati olduğu için atladığımız bir şey vardı :( Burada yemek geç yenir (22:00’den sonra) ve geç eğlenilirdi! Burası İspanya’ydı… Yemek sonrasında bölgede eğlenilebilecek bir yer aram çabası da elbette boşa harcanan bir zamandı.

Gece Hayatı

İşte size İspanya hakkında en önemli tavsiyelerden biri; temponuzu bu ülkeye göre ayarlayın, öğlenleri sieseta yapın, erkenden çökmeyin, akşam yemeğini 22:00’den sonra yiyip kendinizi geceye hazır tutun! İkinci gidişimde İspanyol iş arkadaşlarım sayesinde az da olsa gece hayatını görme fırsatım oldu. İbiza etkisinin görüldüğü enteresan mekanlar mevcut ama turistler için bilmesi, bulması zor! Gitmeden orada yaşayan birilerini bulun ve size bir geceliğine de olsa eşlik etmesini sağlayın. Ama itiraf etmeliyim ki Madrid’in gece hayatı Barcelona’ya göre çok daha güzel ve eğlenceli. (İki defa gittiğim Madrid’i başka bir yazıda anlatacağım)

Ne Yapmadık?

Gittiğimiz mevsim müsait olmadığından beachlerinden ve burada bulunan clublardan yararlanamadık. Montjuic Kalesine gitmedik ve burada bizim Sultanahmet’te yaptıklarını benzeri ışık gösterisini izlemedik. (O kadar da turist olmadık yani) Barcelona FC’nin maçına gitmedik. Aslında olabilirdi ama olmadı! Sonraki yıllarda Galatasaray’ın Şampiyonlar Ligi maçı (2-2’lik maç) için niyetlendiysem de ayarlanamadım.

Nerede Kalınır?

Biz Plaça de Catalunya’da kalarak iyi bir iş yaptık. Merkezi olmakta fayda var. İkinci gidişimde ofise yakın Holiday Inn’de kalmıştım, biraz uzaktı. Bütçeniz uygunsa favorim Rambles üsütndeki oteller. Benim aklım kalmıştı…

Ne Zaman Gidilir? Nasıl Gidilir?

İlki Mart, ikincisi Ocak ayında gerçekleşen Barcelona Seyahatlerimin ikisinde de hava çok güzeldi. Yağmurdan hiç haz etmeyen biri olarak Barcelona zaten bu yüzden yaşayabileceğim şehirler listesinde. Siz yine de Mayıs-Ekim arasını tercih edin ve şehri doya doya yaşayın. Parklarda, sokaklarda dolaşın.

THY ve Iberia’nın Istanbul’dan direkt seferleri mevcut. Ucuz olsun diyorsanız diğer Avrupa havayollarının aktarmalı seferlerini araştırabilirsiniz. Ayrıca İspanya ülkemizde popüler bir destinasyon olduğundan her tatilde/bayramda tur şirketlerinin Barcelona gidiş Madrid dönüş turları bolca ve uygun fiyata mevcut. Normalde Schengen vizesinin geçtiği İspanya’ya turla giderseniz vizenizi de acente halleder. Ama ben her zaman olduğu gibi içinizdeki gezgini dinleyin ve bağımsız bir gezi yapın derim.

Yol Gidenindir!

Mavi Deniz dedi ki…
Güzel yazı, sadece bir düzeltme: Mağazanın adı El Corte Ingles:)
Güzel yazı, temmuzda ilk defa gideceğim BArcelona'ya. Sen de amma gezmişsin ya...kıskanmadım desem yalan olur...Ne güzel...
designerk dedi ki…
Uzun zamandır en kıdemli arkadaşımla kurduğumuz barselona hayalini ağustosun son günlerinde gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. ilk yurtdışı deneyimimiz olacağı ve becerebilirsek güzel BARÇA mızı canlı izleyebileceğimizi düşünmek bile şimdiden heyecanlandırıyor bizi. yolculuğa çıkmadan çok önce bir ön araştırma yapıp en ucuz nasıl bu işi kotarabilir ve artan paramızla nasıl BARÇA ve VILLAREAL urunleri ile yurda dönüş yaparız diye kıvranıp duruyoruz. şu aşamada bizi en çok zorlayan uçus fiyatları. ağustos ayında değilde temmuz ve ondan önceki aylarda yola çıksak inanılmaz ucuz olacak herşey. Ama dedim ya BARÇA yı canlı izlemeden, Messi,Xavi, İniesta nın soluduğu atmosferde nefes alıp vermeden gidip gelirsek hiç bir amacımıza ulaşmış sayılmayız. Uzun lafın kısası yol haritanda İstanbul-Zurih-Barselona aktarmalı uçuş yoluyla gittiğini gördüm. Eğer bize bilgi şeklinde olacak yardımlarından esirgemezsen inan sana çok müteşekkir oluruz. tabi her türlü önerine de açık bir şekilde cevabını bekliyoruz. Olumsuz olursa da yanıtın bizde içimizde ki özgür çocuğun yapabilecekleri ile yolumuza devam etmeye çalışırız. şimdiden en azından bu maili okuduğun için bile teşekkür ederiz.
Borga Dinçler dedi ki…
Barcelona'ya uygun fiyatlarla uçmak size memnuniyetle yol gösterebilirim.

Öncelikle www.ekobilet.com veya www.vikingturizm.com.tr sitelerini takip etmenizi öneririm. Bu siteler tüm havayollarının kapmanyalarını yakalamınızı sağlayabilir. Şu ara gidiş-dönüş vergiler dahil en ucuz bilet 223€

Bunun haricinde www.easyjet.com ya da www.swiss.com gibi direkt airline sitelerine bakmak da yararlı olabilir. Unutmayın, ne kadar önce alırsanız o kadar ucuz olacaktır. O nedenle şimdiden harekete geçmekte fayda var.

Şimdiden iyi yolculuklar...
designerk dedi ki…
teşekkür ederim. Ama kafamıza birşeyler takılırsa yine rahatsız etmeyi düşünüyorum.. bütün affınıza sığınarak tabi :))
Ersin dedi ki…
barcelona şehri gerçekten muhteşem. bir de şurdaki resimlere bakmanızı tavsiye ederim