Kayıtlar

Türk Telekom vs British Telecom

İnternet Cafede 100 Mbps Erişim İngiltere’nin Cornwall kentinde açılan bir internet cafesinde bilgisayarlar genişbandın 50 katı hızlı erişim sağlıyor. Altyapısı İngiliz telekom devi British Telecom tarafından yapılan kafede kullanıcılar saniyede 100 megabit (100 Mbps) hızla veri indirimi yapabiliyor. BT yetkilileri, internet kafedeki kullanıcıların, Britannica ansiklopedisini dolduracak kadar bilgiyi içeren bir DVD’yi 15 dakikada indirebileceğini vurguluyor. Britannica’da 100 bin makale, 19 bin resim bulunuyor. Aynı içerik genişbant erişimle 5 saatte indiriliyor.  Kaynak: AA Yorum: Şimdi British Telecom ve Türk Telekom aynı amaçla kurulmuş ve çalışan firmalar. Teorik olarak her ikiside faaliyet gösterdiği ülkede telekominikasyon hizmeti sunuyor. Peki ama neden TT beni aptal yerine koyuyor? Neden (gerçek) ADSL hala 256Kbps? Neden Cornwall'da kurulu o internet cafe'nin müşterisi adam benden bilmem kaç kat (hesapta zorlandım) hızlı bağlanıyor? TT ne yapıyor?

TT'den İndirim Bombası

Memleketimde internet yerlerde sürünürken, ADSL halen sadece şanslı şehir ve kasabalarda mevcutken, gavur standart (en düşük) bağlantı hızını 1GB 'a çıkarmış ve daha da çıkarırken, biz standart ADSL hızı gerçekten 512MB'a çıksa diye dua ederken Türk Telekom'dan müthiş (!) bir hizmet atağı geldi. Her halde bunu açıklerken şaka yapıyorlar filan diye düşündüm ama ciddiler... Yapıyorlar! İşte bomba haber: (tam metin için link: http://www.ntvmsnbc.com/news/377013.asp )    TT’den dial-up bağlantıya indirim Türk Telekom, dial-up internet bağlantı ücretlerinde 15 Haziran’dan geçerli olarak yüzde 15 oranında indirim yaptı. İnternete 145, 200 ve 822’li hatlardan yapılan dial up bağlantılarda, normal saatlerde 207.3 saniye olan kontör atış süresi 243.9 saniyeye, indirimli saatlerde 414.6 saniye olan kontör atış süresi de 487.8 saniyeye çıktı. Yeni tarifeye göre, aynı ücrete yüzde 17 oranında daha uzun süreli internet erişimi imkanı sağlandığı, bunun da yüzde 15 oranında indirime karş

Kristal Elma - Plastik Armut

Valla entersan oldu Kristal Elma Ödül töreni... Diğer kategoriler için yorum yapamam ama bizim tarafta (web siteleri ve interaktif reklam) bi gariplik vardı. Tavukçu'nun " en iyi websitesi " olması sürpriz değildi ancak diğer ödüller için aynı şeyi diyemiyorum. Bu konuda haftasonu Ali Atıf Bir'in " Kristal Statüko Yıkılacak İnşallah " başlıklı yazısı okunmaya değer ;) Hadi onu geçtim, interaktif reklam kategorisinde 3 ödülünde aynı firmaya gitmesi normal değil. AD ? Trafo ? hiç mi çalışma mışız? Ama neyse... bizim için bir ilkti ve beklentimiz yoktu. Seneye daha iyi hazırlanırız, gider alırız ödülümüzü nolcak? :) Ödül töreni sonrasında önce TİM 'in açıklığında daha sonra da " Plastik Armut "larımız elimizde Istanbul gecelerinde dolandık, güldük, eğlendik...

Smart Marketing / Kişisel Bilgiler (Bölüm I)

Günümüzde marketingcilerin kafa yoruduğu en önemli konulardan biri hedef kitlesini tanımak ve onlara özel önermelerle iletişim yapmaktır. Bunu en doğru ve etkili yapabileceğiniz mecra ise internettir.     İnternette yapacağınız interaktif kampanyalar aracılığı ile kayıt altına aldığınız hedef kitlenizi firmanızın gereksinimler ve öncelikleri doğrultusunda segmente eder, zamanla detaylandırdığınız üye profillerine göre smart marketing yapma şansına kavuşusunur. Burada en önemli nokta, hiç bir mecrada olamayan özellik, kişilerin (üyelerin) kendi istekleri ile kişisel bilgilerini paylaşmış ve dozunda bir iletişime izin vermiş olmalarıdır. Elbette bu erişime sadece bu işi layığı ile yapan, bilinen ve güvenilir markalar sahip olabiliyor. Bu tarzda oluşturulmuş, marka odaklı "web club"lara birkaç örnek vermek gerekirse Profilo'nun Profilo Online 'ı, Lipton 'un T-Corner'ı sayılabilir. Yukarıda bahsettiğim ve sektörümle ilgili örnek, kişisel bilgilerin korunması ve

AB-ABD arasında ‘kişisel veri’ krizi (Bölüm II)

AB Adalet Divanı, Avrupalı uçak şirketlerinin yolcuların kişisel bilgilerini ABD’li yetkililerle paylaşmasını öngören anlaşmayı iptal etti.      AB üyesi ülkelerde faaliyet gösteren havayolu şirketleri ile ABD hükümeti arasında yapılan anlaşmada, uçak Avrupa’dan havalandığında yolcuların kişisel bilgileri ABD’li yetkililere bildirmesi öngörülüyordu. Yolcuların kimlik verileri arasında ad, soyad, adres ve kredi kartı bilgileri bulunuyor.     BİLGİLERİN SUİSTİMALİ RİSKİ  Avrupa Parlamentosu, ABD’nin kimlik verileri için gösterdiği ısrara, bilgilerin yerinde kullanılacağının garantisi olmadığı savıyla karşı çıkıyor. ABD hükümeti kişisel verilerden terörle mücadelede yararlanılacağını iddia ederken, AB Adalet Divanı ise bu verilerin suistimal edilebileceğini vurguluyor. Bu konuda esas karar makamı olan Avrupa Parlamentosu, nihai karar için Avrupa Birliği Adalet Divanı’na müracaat etmişti.    AB ADALET DİVANI: TALEBİN HUKUKİ DAYANAĞI YOK Avrupa Adalet Divanı, ABD’nin talebinin hukuki bir da

Springwise - Pazarlama Fikirleri Sitesi

Springwise Springwise Springwise     Takip etmenizi şiddetle tavsiye edeceğim bir site ve onun "newsletter"ı var. Springwise ; dünya üzerinden en ilginç ve radikal pazarlama fikirlerini topluyor, hap yapıp size sunuyor, size de yutması kalıyor. Bazı konular çok zorlama veya bizim kültürümüze ters kaçabilecek olsa da "marketing" kavramının altı nasıl doldurulur, çeşitlendirilir, zorlanır onu görüyorsunuz. Bir de fikir havuzları var... göz atın! http://www.springwise.com/ideas/

Napster Geri Döndüüü...

Resim
Plak şirketlerinin 1 numaralı düşmanı, yeniden internette! (İyi oldu)   ABD'de internet kullanıcıları arasında ücretsiz şarkı indirmedeki büyük şöhreti dolayısıyla plak şirketlerinin bir numaralı düşmanı haline gelen Napster , yeniden ücretsiz müzik işine döndü...   11 Mayıs 2006 Perşembe İnternette 1999'da ortaya çıkan ve 70 milyondan fazla kullanıcının bedava müzik indirdiği Napster, telif hakları yasasını çiğnediği için büyük kayıt şirketlerinin girişimiyle 2001'de mahkeme kararıyla kapatılmıştı. Yeni reklam kaynaklarının mali desteğiyle webe geri dönen Napster yayınladığı açıklamayla 2 milyondan fazla şarkı kataloguyla müzikseverlere yasal ücretsiz müzik dinleme olanağı sunan ilk şirket olduğunu duyurdu.Napster'ın başlattığı uygulamaya göre, siteye üye olunduktan sonra bir şarkı 99 cent (yaklaşık 1,3 YTL) karşılığı bilgisayara indirilmeden önce 5 kez ücretsiz dinlenebiliyor ya da kullanıcı ayda 10 dolar karşılığında 2 milyonluk şarkı kataloguna kısıtlı erişim olan

easyjet ve marketing

Resim
Avrupa'nın bir numaralı "budget airline"ı, yani ülkemizde oturan adıyla "hesaplı havayolu" easyjet çok yakında Türkiye pazarında...      Bu ne anlama geliyor peki? - Başta THY olmak üzere Atlasjet , OnurAir ve Pegasus gerçek rekabet nedir anlayacaklar. Belki içlerinde en sağlamı Pegasus çünkü en Avrupai pazarlamayı yapan onlar. - Tüm sektör bir ürün nasıl pazarlanır, nasıl insanların kafasına sokulur onu görecek. Bundan bir yıl sonra yurtdışına uçuş dendiğinde akla gelen ilk iki markadan bir olacak easyjet. - Derdi, gerçekten Istanbul'dan X yere uçmak ve uçak darmış, yemek yokmuş dert etmeyen kitle 3 kuruşa uçabilecek, parasını gittiği yerde yemeğe, otele harcayıp daha efektif tatil yapacak. Peki ben neden bu kadar ilgiliyim bu şirketle? Seyahat tutkumu bşr yana bırakırsak, easyjet sadece ve sadece internet üzerinden bilet satan bir havayolu olarak bu ülkeye internetin ve online satışın "öcü" olmadığını insanların kafasına çakacak! Türkiye müd

Kristal Elma

Reklamcılar Derneği tarafından bu sene 18ncisi düzenlenecek olan Kristal Elma organizasyonuna iş teslim süresi geçen hafta doldu. İlk defa açılan OL32 kategorisi Online Reklam ve İnteraktif Kampanyalar yarışıyor ve doğal olarak iki çalışma ile katıldık. İki de web sitesi sokalım dedik, hazırladık, paketledik, gönderdik! İyi mi ettik köt mü ettik bilemiyorum ama sonuçlar 09 Haziran 2006'da belli olacak. Merak edenler için yeni web sitesi www.kristalelma.org

Philips’in ‘anti-zapping’ teknolojisi

Hollandalı elektronik devi Philips, izleyicinin reklamlarda kanal değiştirmesini engelleyen yeni bir teknoloji geliştirdi.  Televizyon izleyicileri reklamlarda kanal değiştirir, çünkü kimse dakikalarca reklam izlemek istemez. Ancak yeni bir yazılımla izleyici istese de istemese de reklamları izlemek zorunda kalabilir. Hollandalı Royal Philips’in geliştirdiği yeni teknoloji, yayıncı şirketin izlenen kanalı dondurmasına olanak veriyor. Böylece zap yapamayan izleyici reklamları izlemek zorunda kalıyor. Yeni teknoloji için ABD’de patent alan Philips , kanal dondurma özelliğinin bazı özel programlarda uygulanacağını duyurdu. Yeni teknoloji televizyonların veya yayıncı kuruluşun dekoderlerinde bütünleşik olarak gelecek.     ZAPPING İÇİN EK ÜCRET Philips , anti-zapping teknolojisinin izleyicilerin hoşuna gitmeyeceğini kabul ediyor. Patent anlaşmasında eklenecek bir maddeyle, izleyici yayıncı kuruluşa ek bir ücret ödeyerek anti-zapping özelliğini kaldırabilecek. İSTERSE REKLAMLARI DA SİLEBİ

Google'dan bir "cinlik" daha!

Sanki göstere göstere yaparız ve insanlar bile bile gelir dercesine Google'dan bir "hizmet" daha! Web tabanlı ajandam olacak, hangi gün, ne zaman, nerede, kiminle, ne yapacağımı yazacağım ve bu bilgilerin güvenliğinden emin olacağım? ABD hükümeti istediğinde bunlara erişemeyecek? Yok ya! Google'ı arama motoru olarak kullanıyorum ama motor olarak kalması en iyisi...      Yoksa bu teknolojileri/fikirleri birileri geliştiriyor Google da hayatımıza mı sokuyor?     Arama devi Google , Web tabanlı ajanda hizmetinin deneme sürümünü başlattı. Hizmet ile kullanıcılar, randevu kaydı ve takibinin yanı sıra diğer yazılımlarla plan koordinasyonu ve otomatik uyarı gibi özelliklere de sahip oluyorlar. Ücretiz bir şekilde herkesin kullanımına açık olan hizmet daha pek çok özelliğe sahip bulunuyor. Google Calendar, yeniliklerine hız kesmeden devam eden arama devi Google’ın ‘hayat şekillendirme’ asistanı olarak Web üzerinden tüm kullanıcılara ücretsiz bir şekilde sunuldu. Henüz denem

Kasap Et - Koyun Can Derdinde! Süper Internet

Güney Kore ve Japonya’da geliştirilen "optik geniş bant" internet erişimiyle 4.7 gigabyte büyüklüğünde bir filmi 6 dakikada indirmek mümkün olacak.   İnternetteki veri çokluğuna karşın bağlantı hızların düşüklüğü, özellikle Türkiye gibi internet erişiminin alınan hizmete oranla çok yüksek olduğu ülkelerde büyük bir sorun iken Japonya ve Güney Kore bağlantı hızı konusunda devrim yapmaya hazırlanıyor. Mevcut klasik geniş bant internet bağlantılarında büyük fotoğraf, müzik ya da film indirmek oldukça uzun zaman alırken, yeni geliştirilen "optik geniş bant" internet dünyasında yeni bir çığır açacak.    SÜPER HIZLI İNTERNET    Newsweek dergisinin "Süper hızlı internet" olarak nitelendirdiği bu yöntemin fiber kablolarla evlere internet hizmeti olduğu kaydediliyor. Söz konusu iki ülkede çok sayıda insan tarafından kullanılmaya başlanan bu bağlantının saniyede 100 megabitlik bir hız sunduğu kaydediliyor. Bu bağlantı, varolan erişim hızının 20 katından daha yüks

ABD’de spam’cilere ceza yağıyor! Beter olsunlar...

ABD’de bir internet pazarlama şirketi, spam posta gönderimi suçuyla 900 bin dolar para cezasına çarptırıldı. Bir diğer davada da 4 spam gönderici 30 yılla yargılanıyor.      "San Francisco merkezli Jumpstart Technologies adlı şirkete 900 bin doların yanı sıra, internet faaliyetlerinden men cezası geldi. ABD’de son bir yıl zarfında birçok spam göndericisi, ‘CAN-SPAM’ adı verilen özel bir yasayla ağır cezalara çarptırıldı. İlgili haberin tam metni için tıklayınız: NTVMSNBC " İnternet üzerinden pazarlamayı "spam" göndermek zanneden, "Permitted Marketing" kavramından bihaber ve insanları rahatsız eden zihniyete en güzel cevaptır bu! Ne yazık ki ülkemizde halen bu konuda yasal boşluk var ama zamanla bu da çözülecektir. Bu süreçte bize düşen görev doğruları savunmak ve anlatmaktır.

Yaratıcılık ve Zihni Sinir

Pazarlama Karmasının (Marketing Mix) ilk "P"sine ne kadar uyar tartışılır ama benim de içinde olduğum nesil için Porof. Zihni Sinir yaratıcılık denidiğinde aklımıza gelen isimlerin başındadır. Saygılarımı iletiyorum... Hatta çeşitli muhabbetlerde defalarca duymuşumdur; "Zihni Sinirlik" kavramını. Sitesini ziyaret edin, pratikte uygulanabilirliğine bakmadan fikirleri inceleyin... belki çakar bi şimşek kafanızda... kim bilir? Çakmıyorsa üzülmeyin en azından gülümsemişseniz bu da bi şeydir ;) http://www.zihnisinir.com/TR/default.asp

Tryvertising

Resim
Herşey online olamaz zaten!     Bugünlerde inceleyip üzerine kafa patlattığım konu " Tryvertising ". Marketing alanında yeni bir kavram ve nereye gideceğini çok merak ediyorum. Bir yandan da bu yöntemi online marketing ile ne noktada ve nasıl birleştirebilirim diye düşünüyorum. Olur mu? Offline-Online dengesinin oturtulduğu bir fikirle olur!  Yanda otobüs durağından sabah kahvesini alan birini görüyorsunuz. Marka ve ürün hayatın içine girmiş durumda. Kİmse size deneyin diye bir bardak uzatmıyor. Kendiniz sabah mahmurluğunu atmak için uzatıyorsunuz elinizi ;) Hizmet verdiğim markalardan birine fikri çaktık, bakalım ne olacak?  Konu ile ilgili newsletter'a bu linkten ulaşılabilir. http://www.trendwatching.com/trends/TRYVERTISING.htm Fırsattan istifade takip ettiğim ve enteresan uygulamaların ve yeniliklerin bulunduğu TrendWatching'in Trend Briefing'ine üye olunmasını herkese tavsiye ederim.

Istanbul Universitesi Teknoloji Günleri

Resim
28-30 Mart tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi Avcılar kampüsünde Türkiye'nin en büyük üniversiteler bazında teknoloji günleri organizasyonu gerçekleştirilecek. Organizasyon süresince binlerce kişinin aktivitede yer alan etkinliklere katılması beklenmekte. Organizasyonun amacı üniversite gençliği ile teknolojiye yön veren firmaları buluşturmak gelişen bilişim ve iletişim sektöründeki son yenilikleri üniversite gençliği ile paylaşmak olacak. Ben de IU mezunuyum, nedense bu tip etkinlikler hep Avcılar'da olurdu ve ben de kızardım... bugün de sistem değişmemiş! Ama olsun... maksat gençler haşır neşir olsun teknoloji ile...

İspanya Gezi Notları - Barcelona

Resim
“En Beğendiğin Şehir?” yazımda Istanbul dışında yaşayabileceğim iki şehirden biri olarak tanımladığım, İspanya’nın en güzel ve Akdeniz’in gözde şehirlerinden olan Barcelona hakkında ne zamandır yazmak istiyordum… Barcelona ’ya ilk kez Mart 1999’da, kız arkadaşımla çıktığımız mini Avrupa turunda gitmiştim. Belki de o yüzden hep güzel anıların olduğu bir şehir olarak yeri ayrı oldu? Daha sonra 2001 yılında iş için gidip 2 gece kaldığım bu güzel Akdeniz şehrini aklımda kaldığı kadarıyla anlatmaya çalışacağım. Bu tarz yazılarda kronolojiyi ve detayları oturturken en büyük yardımcım çekmiş olduğum fotoğraflar oluyor… Kısa bir ön bilgilendirme Tarihi 2000 yıl öncesine uzanan şehir Katalonya’nın başkenti. İspanya’ya gidenler veya futbolla ilgili olanlar bilir ki İspanya ayrıdır Katalonya ayrıdır. Barcelona, Katalonların şehridir ve Kralın şehri olan Madrid’le rakiptir, farklıdır ve bence daha güzeldir. Zaten Barcelona FC ve Real Madrid arasındaki rekabetin de çıkışı politik nednelere

Google ‘herşey’i internete sığdıracakmış!

Resim
Bugün ajanslara düşen ve ntvmsnbc tarafından hemen duyurulan San Francisco kaynaklı bir habere göre internetin en büyük arama motoru Google , milyonlarca kullanıcının dosyalarını internette saklayacak dev bir ‘online depolama sistemi’ kurmayı tasarladığı bildiriliyor. Haber şöyle devam ediyor; ‘Bütünsel Online Depolama’ olarak tanımlanabilecek sisteme dair bilgiler, Google CEO’su Eric Schmidt’in verdiği bir sunumdan alındı. Kurumsal amaçla yapılan sunuma ait PowerPoint dosyasının bir hata sonucu internete sızdığı belirtiliyor.  Bak sen! İroni böyle bir şey işte...   Powerpoint'i sızdıran bir şirket kullanıcıların bilgilerini internette saklamaya talip oluyor. Burada bir hata var ama nerede? Ya bu sızdırma meselesi "viral marketing" denilen olayın bir versiyonu ya da Google daha baştan yan basıyor. Neyse bunu geçiyorum... Google'ın CEO’su Eric Schmidt, kurum çalışanlara yönelik mesajında, “Sonsuz depolama ile tüm kullanıcıların dosyalarını saklayacağız, e-postalar,