Kayıtlar

Yaratıcılık ve Zihni Sinir

Pazarlama Karmasının (Marketing Mix) ilk "P"sine ne kadar uyar tartışılır ama benim de içinde olduğum nesil için Porof. Zihni Sinir yaratıcılık denidiğinde aklımıza gelen isimlerin başındadır. Saygılarımı iletiyorum... Hatta çeşitli muhabbetlerde defalarca duymuşumdur; "Zihni Sinirlik" kavramını. Sitesini ziyaret edin, pratikte uygulanabilirliğine bakmadan fikirleri inceleyin... belki çakar bi şimşek kafanızda... kim bilir? Çakmıyorsa üzülmeyin en azından gülümsemişseniz bu da bi şeydir ;) http://www.zihnisinir.com/TR/default.asp

Tryvertising

Resim
Herşey online olamaz zaten!     Bugünlerde inceleyip üzerine kafa patlattığım konu " Tryvertising ". Marketing alanında yeni bir kavram ve nereye gideceğini çok merak ediyorum. Bir yandan da bu yöntemi online marketing ile ne noktada ve nasıl birleştirebilirim diye düşünüyorum. Olur mu? Offline-Online dengesinin oturtulduğu bir fikirle olur!  Yanda otobüs durağından sabah kahvesini alan birini görüyorsunuz. Marka ve ürün hayatın içine girmiş durumda. Kİmse size deneyin diye bir bardak uzatmıyor. Kendiniz sabah mahmurluğunu atmak için uzatıyorsunuz elinizi ;) Hizmet verdiğim markalardan birine fikri çaktık, bakalım ne olacak?  Konu ile ilgili newsletter'a bu linkten ulaşılabilir. http://www.trendwatching.com/trends/TRYVERTISING.htm Fırsattan istifade takip ettiğim ve enteresan uygulamaların ve yeniliklerin bulunduğu TrendWatching'in Trend Briefing'ine üye olunmasını herkese tavsiye ederim.

Istanbul Universitesi Teknoloji Günleri

Resim
28-30 Mart tarihleri arasında İstanbul Üniversitesi Avcılar kampüsünde Türkiye'nin en büyük üniversiteler bazında teknoloji günleri organizasyonu gerçekleştirilecek. Organizasyon süresince binlerce kişinin aktivitede yer alan etkinliklere katılması beklenmekte. Organizasyonun amacı üniversite gençliği ile teknolojiye yön veren firmaları buluşturmak gelişen bilişim ve iletişim sektöründeki son yenilikleri üniversite gençliği ile paylaşmak olacak. Ben de IU mezunuyum, nedense bu tip etkinlikler hep Avcılar'da olurdu ve ben de kızardım... bugün de sistem değişmemiş! Ama olsun... maksat gençler haşır neşir olsun teknoloji ile...

İspanya Gezi Notları - Barcelona

Resim
“En Beğendiğin Şehir?” yazımda Istanbul dışında yaşayabileceğim iki şehirden biri olarak tanımladığım, İspanya’nın en güzel ve Akdeniz’in gözde şehirlerinden olan Barcelona hakkında ne zamandır yazmak istiyordum… Barcelona ’ya ilk kez Mart 1999’da, kız arkadaşımla çıktığımız mini Avrupa turunda gitmiştim. Belki de o yüzden hep güzel anıların olduğu bir şehir olarak yeri ayrı oldu? Daha sonra 2001 yılında iş için gidip 2 gece kaldığım bu güzel Akdeniz şehrini aklımda kaldığı kadarıyla anlatmaya çalışacağım. Bu tarz yazılarda kronolojiyi ve detayları oturturken en büyük yardımcım çekmiş olduğum fotoğraflar oluyor… Kısa bir ön bilgilendirme Tarihi 2000 yıl öncesine uzanan şehir Katalonya’nın başkenti. İspanya’ya gidenler veya futbolla ilgili olanlar bilir ki İspanya ayrıdır Katalonya ayrıdır. Barcelona, Katalonların şehridir ve Kralın şehri olan Madrid’le rakiptir, farklıdır ve bence daha güzeldir. Zaten Barcelona FC ve Real Madrid arasındaki rekabetin de çıkışı politik nednelere...

Google ‘herşey’i internete sığdıracakmış!

Resim
Bugün ajanslara düşen ve ntvmsnbc tarafından hemen duyurulan San Francisco kaynaklı bir habere göre internetin en büyük arama motoru Google , milyonlarca kullanıcının dosyalarını internette saklayacak dev bir ‘online depolama sistemi’ kurmayı tasarladığı bildiriliyor. Haber şöyle devam ediyor; ‘Bütünsel Online Depolama’ olarak tanımlanabilecek sisteme dair bilgiler, Google CEO’su Eric Schmidt’in verdiği bir sunumdan alındı. Kurumsal amaçla yapılan sunuma ait PowerPoint dosyasının bir hata sonucu internete sızdığı belirtiliyor.  Bak sen! İroni böyle bir şey işte...   Powerpoint'i sızdıran bir şirket kullanıcıların bilgilerini internette saklamaya talip oluyor. Burada bir hata var ama nerede? Ya bu sızdırma meselesi "viral marketing" denilen olayın bir versiyonu ya da Google daha baştan yan basıyor. Neyse bunu geçiyorum... Google'ın CEO’su Eric Schmidt, kurum çalışanlara yönelik mesajında, “Sonsuz depolama ile tüm kullanıcıların dosyalarını saklayacağız, e-postalar,...

İletişim Tasarımı ve Pazarlama

17 Mart, Cuma günü Yıldız Teknik Üniversitesi (YTU) - İletişim Tasarımı Bölümü'nde E-Pazarlama Stratejileri konusunda ders/konferans karışımı bir olaya giriyorum... 4P / 4C B2B B2C C2C Targeting / Segmentation Internette Promosyon CRM Açıkçası henüz nasıl anlatacağımı düşünmedim ama konular keyifli, olay güzel, bakalım neler olacak?

Zorlama Mesaj - Katılım Bankası Spermleri

Bugünlerde feci şekilde kafama takılan bir kampanya hakkında birkaç laf etmek istiyorum...   Hayat tarzım ve var olduğum çevre tarafından bakıldığında "diğer taraf" olarak gözüken bir kesim yıllarca "banka" ve "faiz" gibi tanımların geçtiği yapılara uzak durmuş, tepki göstermiş ve yatırımlarını finans kurumlarında "katılım ortaklığı" yoluyla değerlendirmiştir. Bu bana hep komik gelmişti zaten! Çocukluğumuzda bu alanın en bilinen kurumu Faisal Finans kurumuydu. Sonraları farklı isim altında benzer oluşumlar da duhul etti!  Geçmişi bir kenara koyalım ve günümüze bakalım...  Şu aralar çeşitli mecralarda eskinin "finans kurumu" olan fakat yeni düzenlemelerle adını "banka"ya çevirmiş olan Katılım Bankası'nın reklamlarını görüyoruz. (bu arada; logosunda Katılım Bankası küçük yazıyor... hala aynı kodlama) Bu kuruma bankacılık sektöründe başarılar dilerim. Benim takıldığım noktaya gelirsek; kampanyanın ana mesajı bu alanda faaliy...

CRM nedir?

Bazı ithal laflar vardır kullanmayı pek severiz, moda olur, herkesin ağzına düşer ama kişiyi çekip şöyle bi salladınızmı anlarsınız durumu!   CRM bunlardan biri... Plazalara gömülmüş birçok şirket yetkilisi CRM denilen olayı software satın almak, birkaç mail atmak zannediyor. Veya daha pazarlama odaklı bakanlar ve bazen de kendi sektörümüzden insanlar CRM denildiğinde $$$ bakıp nasıl daha fazla ürün satarım diye düşünüyor. Bi kopun ya!    Gavur şöyle açıklamış; CRM is a philosophy and a business strategy supported by a system and a technology designed to improve human interactions in a business environment!   Ömer Orhun'un* tabiriyle "Çaktı mı kafanızda birşeyler?"