Kayıtlar

Havada internet - Wi-Fi onboard

Resim
Uçak ile seyahat ederken internete bağlı olabilmek, istediğin filmi izleyebilmek ya da müziği dinleyebilmek, sosyal medya hesaplarına bakınmak vs artık mümkün. Aslında uzun bir zamandır mümkündü ama yavaş bağlantılar ve yüksek maliyet yolcuların heyecanını alıp götürüyordu. Havada değişim var ! THY'nin de içinde bulunduğu pek çok havayolu gelişen teknolojiyi filolarında bulunan uçaklara entegre etmye başladıkça -ki öncelik uzun uçuşların yapıldığı geniş gövdeli uçaklara veriliyor, yolcuların hızlı, stabil ve güvenli Wi-Fi bağlantı hizmetini kullanma oranları artıyor. Ücretlendirme Farklı havayollarının farklı ücretlendirme politikaları mevcut. Örneğin THY uçaklarındaki internet hizmeti TTNET tarafından sağlanmakta. Detaylı bilgi   TTNET WiFİ Fly sitesinden alınabilir. Bir saatlik bağlantı US$9.99, uzun uçuşlara uygun olan 24 saatlik bağlantı ise US$14.99. Bir başka Star Allience üyesi Lufthansa'nın FlyNet ® hizmeti biraz daha pahalı. Bir saati €9.00, dört saati € 14.00 ve 

Gürcistan Gezi Notları - Tiflis / Kazbegi

Resim
Uzun zamandır gitmek görmek istediğim komşu ülke Gürcistan’ı nihayet geçtiğimiz 19 Mayıs tatilinin verdiği uzun hafta sonu fırsatına denk getirip ziyaret ettim. Tek bir cümle ile özetlemek gerekirse ‘hafta sonu gezisi’ için ideal seçim. Gayet keyifli, hesaplı, ilginç bir ülke… Gürcistan hakkında Yüzyıllar boyunca bölge ülkeleri olan İran, Rusya ve Osmanlı Devleti’nin çekişmesine sahne olan Gürcistan, 1801’den itibaren Rusya tarafından ilhak edilmiş. 1921’de ülkeye Kızıl Ordu girip S.S.C.B’nin bir parçası yapıyor. 20nci yüzyıl başındaki denemeyi saymazsak 1991 yılında bağımsızlığını kazanan Gürcistan hala kendini batıya entegre etmeye çalışan, geçiş sürecinde olan bir mütevazı bir ülke. AB ve NATO ile olan ilişkilerini her fırsatta öne çıkarıyorlar. Bu arada pek çok yabancı için Türkiye'den daha fazla Avrupalı kabul edilen bir ülke Gürcistan. Nasıl gidilir ? Türkiye’den iki şekilde gidilebiliyor; Trabzon, Ardahan ve Hopa’dan kalkan otobüslerle Batum’a geçebileceği gibi I

World fleet to double in size over the next 20 years

Resim
Current Market Outlook by Boeing

Digital for Aviation

Resim
Mobile phones and tablets are fast becoming the perfect way airlines and airports can keep continuously connected with their passengers, from the moment of booking to boarding the aircraft. Have a look at the article published in Routesonline >>>

Digital in Turkey

Resim

London Airports

Resim
British perspective about their rivals and shifting of the growth center of the aviation industry... "Britain faces a tough decision. More people are flying and airports are edging towards capacity. The UK needs extra runway capacity in the southeast, but where? Politicians arrive at a solution: to set up a commission to identify a location. ... Heathrow briefly lost its status as the world’s busiest hub for international passengers this year, when Dubai took the top spot with 18.4m travellers in the first quarter. Dubai’s numbers dipped again during building work, but it has announced plans to increase capacity to 200m passengers annually. Dubai and other Gulf airports such as Doha and Abu Dhabi have expanded to meet demand, and many see them as the hubs of the future. Turkey is set to be another, with a six-runway airport being built at Istanbul projected to be able to handle 150m travellers a year." You can read the full article at FT

New safety video of Icelandair

Resim
Iceland’s flag carrier Icelandair released a new safety video this week that doubles as a tourism ad for the increasingly popular destination. The video espouses the usual safety warnings but uses the country’s remarkable scenery as a backdrop for the directions .  To read the full article please visit Skift.com It is the newest and I think one of the best additions to themed safety videos. A nice combination of destination marketing and safety on board. I really like it...

Lufthansa Premium Economy

Resim
Turkish Airlines has decided to discontinue its award-winning* Comfort Class service in 2013**, but its rival Lufthansa is going to launch its Premium Economy service by the end of this year. First of all, I may say that it looks like LH did its homework well, and this trial is far more promising. In general, I believe that the most challenging part of this new segment is pricing. From a passenger point of view, I am ready to pay extra for additional space, better seat comfort, and food on a long-haul flight, but this price difference shouldn't be more than 50% of the regular economy ticket. Lufthansa asks for 1199 € for a premium economy ticket between Istanbul and New York, while the Economy Class is 595€, and Business Class is 2675€. Lufthansa has also launched a microsite to promote this new service. It is very simple and sophisticated, easy to navigate, and to the point. A perfect example of new product marketing. Visit  http://premium-economy.lufthansa.com to experience the