Kayıtlar

Her insanın mayoyla çalışma hakkı vardır!

Resim
Yazının başlığı aslında bugün (18 Ağustos 2007) Sabah Gazetesinde iGOA ile ilgili çıkan haberin başlığı :) "Bir iş düşünün... 'Ofis'iniz mango ağaçlarının altında. Çıplak ayaklarla, hamakta sallanarak çalışıyorsunuz. İki haftada bir masaj günü var. İşe mayoyla gidebiliyor, ulaşım için şirketin verdiği Scooter'ları kullanıyorsunuz. Şirket size ayrıca 'cennet'te bir ev, ve ola ki sıkılırsanız diye üç ayda bir ülkenize gidiş-dönüş bileti de sağlıyor. Bahsettiğim cennet, Hindistan'ın 'sayfiye' eyaleti Goa . Şirket ise Ozan Coşkun, Borga Dinçler ve Muzaffer Malkoç'un kurduğu interaktif reklam ajansı, iGOA ." Yazının devamı için Sabah Gazetesi'ne linkimizi verelim >>> iGOA - Let's GOA

İnteraktif Ajanslar E-Zirve

Resim
Dün Milliyet tarafından düzenlenen e-zirve için Güneşli'deki Milliyet binasının bahçesindeydik. Açıkçası tahminimden çok daha keyifli ve verimli bir etkinlik oldu. Başta Viki Habif olmak üzere tüm Milliyet ekibine buradan teşekkürler. E-Zirve'ye ülkemizde online mecraya yön veren, çalışmalarıyla, projeleriyle bu sektöre yöne veren interaktif ajanslar davetliydi. iGOA 'yı Muzaffer ve benim temsil ettiğimiz e-zirve'ye katılan diğer interaktif ajanslardan 41-29, C-Section, Litespell, Trafo ve Rabarba'yı sayabilirim. Etkinlikde ve sonrasında bizim ofiste yaptığımız geyiklerde birşeyin çok önemli olduğuna birkez daha inandım. İnteraktif ajanslar kendi aralarında ne kadar çok iletişimde olursa bu sektör o kadar sağlam bir gelişme yakalayacak. Yaratılacak bu pozitif ortamın sektörün doğal parçası olan websitelerine ve portallere de faydası olacağı şüphesiz. İnteraktif ajansların fikir olarak beslediği ve yönlendirdiği web sitelerinin ve portallerin kullanıcılarına daha ya

Guerilla Marketing @ Kristal Elma

Resim
Dün gece 19ncu Kristal Elma yarışmasının ödül töreni Parkorman'da gerçekleşti. iGOA olarak biz bu seneyi "pass" geçmiştik ancak bu organizasyonu da atlamak olmazdı! Elmalardan sıkılanlara egzotik meyveler vaadi ile " Parkorman-Goa Dolmuşu" kaldırdık. Gece 01:30'a kadar tüm camia önümüzden aktı gitti. Kimisiyle iş konuştuk, kimisiyle geyik yaptık, "Let's Goa" ve "Ayakkabı ile çalışmaktan sıkılmadınız mı?" türünde çığırtkanlık yaptık, güldük, eğlendik. Amacına ulaştı mı? Bence kesinlikle evet! Bir gün içinde zaten bundan iyisi beklenemezdi. (Teşekkürler Seratonin ) Şimdi işin WOMM ve PR tarafı var ki o bambaşka bir süreç. Geceden fotoğrafları akşama doğru upload edebilicem, şimdilik yandaki ile idare ediverin :) Bizimle olan, bizi seven ve destekleyen herkese birkez daha teşekkürler... Let's Goa... iGOA

(likemind)ist

Resim
New York’da başlayan ve bugün 25 şehirde düzenlenen Likemind kahve sohbetlerinin Istanbul ayağı geçen ay başlamıştı... İlkine katılamamış olduğum, pazarlamaya gönül vermiş, benzer görüş ve ilgi alanlarına sahip (likemind) kisilerin sabah kahvesi toplaşkasının ikincisi 15 Haziran, Cuma sabahı 08:30'da Kanyon Starbucks'da tekrarlanıyor. İlgilenenleri ( like mind ) ist 'a bekleriz...

Benzerlik mi? Esinlenme mi? Kopya mı? 4

19ncu Kirstal Elma Ödüllerinde Micro Siteler (W35) kategorisinde yarışan, hatta bir önceki yazımda benim de favori gösterdiğim Anadolu Hayat Grup Emeklilik sitesi hakkında bir kaç kelamım olacak... Lakin önce ilk 3 yazımızı hatılayalım... özelikle de ilkini: http://borgadincler.blogspot.com/2006/10/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m.html http://borgadincler.blogspot.com/2007/03/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m-blm-2.html http://borgadincler.blogspot.com/2007/04/benzerlik-mi-esinlenme-mi-kopya-m-blm-3.html Gelelim serinin 4ncü "case"ine Ancak burada sapla samanı iyi ayırmak gerekiyor zira sitenin altında iki ajansın imzası var. Bunlardan biri C Section ki bu projede konsepti, fikri, kurguyu web'e yansıtan rolünde. Diğeri ki bu yazının bence esas muhatabı, TBWA\ İstanbul. Projenin özünde akapella tadında bir reklam fikri var. Tahminimce C Section'a verilen brief de bu yönde. Anadolu Hayat yukarıdaki örneklerle karşılaştırıldığında daha masum kalmakta. En zaından kopya

Kristal Elma 2007

Resim
Reklamcılar Derneği tarafından bu sene 19ncusu düzenlenecek ve ödül töreni 27 Haziran 2007 tarihinde yapılacak olan Kirstal Elma yarışmasının katılım listesi açıklandı. Listenin tamamına buradan ( http://www.kristalelma.org.tr/katilim_listesi.html ) ulaşabilirsiniz. Elbette benim ilgi duyduğum kategoriler; Kurumsal Web Siteleri (W34) Mikro Siteler (W35) Online Reklam (W36) Advergame (W37) Bu sene benim favorilerim ise; W34: Istanbul Modern veya Ottoman Empire W35: Anadolu Hayat - Patrona Mesaj veya KüçükAmaGüçlü W36: Favorim yok! W37: Mustafalar İçin veya Kafadan At! Hayırlı olsun...

Dijital Pazarlama - Digital Marketing

Resim
Türkiye'deki reklam ajansları interneti halen alternatif mecra olarak konumlamaya devam etse de uzun zamandır "interaktif ajans"ları yok saymamaya, hatta ya kendi bünyelerinde bu tip yapılar kurmaya ya da işbirilikleri geliştirmeye başladılar. Tam buna alışmaya başlamışken, sektör şimdi de yepyeni bir kavramla dijital pazarlama yani digital marketing ile tanıştı. Aslında bu web 2.0 akımının doğal bir uzantısı olarak gelişen yeni bir şey :) Digital Marketing Agency yani Dijital Pazarlama Ajansı da yeni nesil interaktif ajans olarak tanımlanabilir. Bu girişten sonra yazının niye başladığına dair bir fikriniz oluştu sanırım ;) burada, bir önceki yazıda ufaktan giriş yaptığımız Digital Marketing konusunu ayrı bir blogda enine boyuna yazıp çizelim dedik... Dedik de ne yaptık? Digital Marketing için ayrı bir blog açtık! www.dijitalpazarlama.blogspot.com pek yakında sizlerle... Şimdilik göz gezdirmekte olduğunuz bu blogdayız.

Digital Marketing Agency

Uzun zamandır çevremdeki insanlarla birlikte aynı soruyu sorup duruyor, cevabını bulmaya çalışıyorduk... What is the " next big thing "? What is the " next wave "?     İnternetin hayatımıza girmesiyle bu yeni mecra için üretim yapan firmalar da iş hayatına girmişti. Firma diyorum zira onlar dahi kendilerini ajans olarak ifade etmiyorlardı ;) Ardından suni bir büyüme ve balonun patlaması ile herkesler kıçının üstüne oturdu. Lakin iyi de oldu! Sektör özeleştiri yaptı, kendine çeki düzen verdi ve en önemlisi zamanla "user"ın önemini kavradı. Web 2.0 işte böyle bir süreçte oluştu ve bugünkü kavramsal haline geldi. Yani "Web 2.0" is not the next big thing! Kendini web 2.0 ajansı olarak tanımlayanlardan veya sitenizi web 2.0'a upgrade edelim filan diyenlerden aman imtina edin dostlar! ( Bakınız Web 2.0 ) 2000'li yıllarda gündeme oturan "interaktif" kavramı da pek çok defa yanlış kullanıldı, herşeyin başına "interaktif" kon