Kayıtlar

Hindistan Gezi Notları - Bölüm VI: Kanyakumari / Mamalapuram / Madras

Resim
Hindistan - Bölüm VI, ülkenin en güney ucu Kanyakumari'den yukarıya çıkışı anlattığım kısım olacak. Gözünüzün önüne daha net getirebilmeniz ve bir önceki kısmı hatılamak için " Son Gezi Hakkında... " yazımdaki haritaya bir daha göz atmanız yeterli olacaktır. Aynı zamanda bu yazı Hindistan Gezi Yazıları serisinin sonuncusu. Goa'dan başlayan ve Hindistan'ın batı sahilinden güneye doğru inen seyahatimiz Varkala'dan Kanyakumari'ye doğru devam ediyor. Son dakikada aldığımız tren biletine 242 Rupi ödedik ki oldukça pahalı bir bilet oldu. 14:05'de hareket eden tren Trivandrum üzerinden günbatımından hemen önce Hindistan'ın en güney ucu olan Kanyakumari şehrine vardı. Kanyakumari Tren istasyonundan Savarana Lodge rickshaw ile 10dk sürüyor ve 20 Rupi tutuyor. Bu guesthouse tapınaklara ve tüm atraksiyona bitişik bir konumda olduğundan pek çok backpacker tarafından tercih edilen bir yer. Zaten şehirdeki en iyi otel 3 yıldızlı hacı oteli olduğundan nered

Hindistan Gezi Notları - Bölüm I & II: Delhi / Varanasi / Rajasthan / Bombay

Resim
Hindistan gezi notlarını Yol Gidenindir! blogunda yazmaya Goa ile başladığımda 2006 yılıydı. Henüz iGOA 'yı kurmamış, Hindistan'da yaşamaya başlamamış, Goa haricinde ülkenin sadece kuzeyini gezmiştim. O zaman " Önce Goa'yı sonra Delhi, Varanasi ve Rajasthan'ı yazarım " demiştim demesine ama bir türlü geriye dönüp de Hindistan'a 2004 yılının Şubat ayında yaptığım ilk seyahatin ilk bölümünü yazamadım. Aradan geçen 7,5 yıl sonra oralar hakkında ahkam kesmek, yeni gitmişcesine kelam etmek çok doğru olmasa gerek. O nedenle bu yazının formatı biraz farklı olacak. En büyük yardımcım ise aşağıda bazı sayfalarının fotoğrafını paylaştığım, başlarda kuzenimle birlikte tutuğumuz sonraları benim devam ettiğim seyahat günlüğü (travel diary) olacak. Bu günlüğü her Hindistan seyahatimde yanımda taşıdım ve gezdiğim yerler hakkında notlar aldım, müze biletleri yapıştırdım, çıkartmalar yapıştırdım. Son notları 2010'daki Goa seyahatinde düşmüşüm sayfalarına... Istan

Fas Gezi Notları - Kazablanka / Marakeş

Resim
Uzun zamandır bekleyen Fas gezi yazısı ile suskunluğu sona erdiriyorum... Fas denildiğinde hemen hemen herkesin aklına Humphrey Bogart, Ingrid Bergman ve Paul Henreid'in oynadığı meşhur  Casablanca filmi ve en az film kadar hatırlanan "Play it again, Sam" (Bir daha çal Sam) repliği gelir. Nedense aklımızda Casablanca biraz mistik, otantik, oryantal ve büyülü bir imaj oluşturmuştur yıllar içerisinde. Fas seyahatinize başlamadan önce internet üzerinden yaptığınız araştırma da size bu düşüncelerinizi destekleyen şekilde sonlanabilir. Mesela ben internetle yetinmeyip " şu pek reklamını yaptıkları Shop&Miles Concierge hizmetini deneyelim"  diyerek bir de kendilerinden Casablanca şehir rehberi temin ettim. Şimdi sıkı durun...  Casablanca ile ilgili kafanızdaki bütün o düşünceleri, okuduğunuz yazıları ve hayallerinizi koyun bir kutunun içine ve kenara kaldırın. Şayet Casablanca'yı öyle hatırlamak istiyorsanız bu yazının devamını okumayın. Tamam belki o

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO - Paris Air Show

Resim
The decision by the executives of Airbus last year to offer a re-engined version of the A320 single-aisle jet from 2015, rather than going for an entirely redesigned plane, seems to be paying off. Boeing is still hesitating to go for a simple re-engining of its rival plane, the 737, or a complete redesign. Full article and pictures are available in ' The Economist '

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO

Resim
Boeing cannot see any "compelling reason" to follow its European rival Airbus and offer a new engine upgrade for its best-selling single-aisle passenger jets, the US Company has revealed. A keenly anticipated €1 billion plan Airbus announced last week to offer new engines on its A320 family of jets from 2016 would be costly and complex, said Jim Albaugh, head of Boeing's commercial aircraft division. It would only add " a few percent " in financial benefits for airlines. " We certainly can't see a compelling reason to do it " he said in an interview with FT . Well, this is the second major disagreement between two major aircraft producers since the announcement of the  A380 project. Airbus supported the case of bigger aircraft on major routes and feeder/de-feeder to/from hubs while Boeing supported the case of more direct flights between several cities, which perfectly in-line with ıts B787 strategy. Today, this is still an open discussion. As lo