Kayıtlar

Fas Gezi Notları - Kazablanka / Marakeş

Resim
Uzun zamandır bekleyen Fas gezi yazısı ile suskunluğu sona erdiriyorum... Fas denildiğinde hemen hemen herkesin aklına Humphrey Bogart, Ingrid Bergman ve Paul Henreid'in oynadığı meşhur  Casablanca filmi ve en az film kadar hatırlanan "Play it again, Sam" (Bir daha çal Sam) repliği gelir. Nedense aklımızda Casablanca biraz mistik, otantik, oryantal ve büyülü bir imaj oluşturmuştur yıllar içerisinde. Fas seyahatinize başlamadan önce internet üzerinden yaptığınız araştırma da size bu düşüncelerinizi destekleyen şekilde sonlanabilir. Mesela ben internetle yetinmeyip " şu pek reklamını yaptıkları Shop&Miles Concierge hizmetini deneyelim"  diyerek bir de kendilerinden Casablanca şehir rehberi temin ettim. Şimdi sıkı durun...  Casablanca ile ilgili kafanızdaki bütün o düşünceleri, okuduğunuz yazıları ve hayallerinizi koyun bir kutunun içine ve kenara kaldırın. Şayet Casablanca'yı öyle hatırlamak istiyorsanız bu yazının devamını okumayın. Tamam belki o

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO - Paris Air Show

Resim
The decision by the executives of Airbus last year to offer a re-engined version of the A320 single-aisle jet from 2015, rather than going for an entirely redesigned plane, seems to be paying off. Boeing is still hesitating to go for a simple re-engining of its rival plane, the 737, or a complete redesign. Full article and pictures are available in ' The Economist '

Boeing vs Airbus ... again! B737NG vs A320NEO

Resim
Boeing cannot see any "compelling reason" to follow its European rival Airbus and offer a new engine upgrade for its best-selling single-aisle passenger jets, the US Company has revealed. A keenly anticipated €1 billion plan Airbus announced last week to offer new engines on its A320 family of jets from 2016 would be costly and complex, said Jim Albaugh, head of Boeing's commercial aircraft division. It would only add " a few percent " in financial benefits for airlines. " We certainly can't see a compelling reason to do it " he said in an interview with FT . Well, this is the second major disagreement between two major aircraft producers since the announcement of the  A380 project. Airbus supported the case of bigger aircraft on major routes and feeder/de-feeder to/from hubs while Boeing supported the case of more direct flights between several cities, which perfectly in-line with ıts B787 strategy. Today, this is still an open discussion. As lo

Yol Gidenindir!

Hani ecnebi röportajlarında okuruz, adama sorarlar “ what is your motto ” diye, o da “iyi çalış, iyi yaşa” gibi klasik cevap verir. Bizde ise sanırım herkesin hatırlayacağı rahmetli Sakıp Sabancı 'nın “çalışmak, çalışmak ve çalışmak” şiarı meşhurdur. Benimki ise hayat tarzımdan yola çıkıp hayata bakışıma yansıyan şekilde gelişen “Yol Gidenindir!” oldu. Bu yüzden bu blogun adı da, twitter hesabımın da adı Yol Gidenindir. Facebook , linkedin ve bilumum sosyal paylaşım ağlarındaki profillerimde de ya isminde ya da uygun bir yerinde mutlaka yer alır bu “ motto ” Peki nereden çıktı bu Yol Gidenindir? Aslında her şeyin başlangıcı 90'lı yılların ortalarında havayollarında başlamama dayanıyor. 1995-1997 yılları arasında American Airlines , 1997-2004 yılları arasında da Swissair / SWISS Internetional Air Lines 'da, 2009-2010 yılları arasında da SunExpress 'de çalıştım. Toplamda çalışma hayatımın çoğunu, 10 yıldan fazla bir süreyi havayollarında geçirdim. Havayollarında

Business gets social...

Social technologies enable people to connect and interact with unprecedented speed and ease. Yet, there is still confusion about the value that social technologies deliver. Savvy business and IT leaders are getting smart about exploring — and possibly exploiting — the opportunities these new relationship dynamics promise.  The special report of Gartner offers a growing body of research to help understand this fast-evolving arena. You may download the full report with essential reading lists from this link . Here is the summary and my comments;  Exploring the Opportunities of Social Media Foundations  Although vast numbers of business and IT leaders use social networks and social media for personal use, many enterprises are grappling to determine the right approach and timing for enterprise solutions. The market for social technologies is rapidly expanding and evolving as vendors seek to capitalize on enterprise investments, and this activity fuels the hype. In most organizations, the