Kayıtlar

Generation V

Merak ediyorum... bir gün aldığımız bir brief'de bir marka "hedef kitlem Generation V'dir" diyecek mi? Bugüne kadar aldığımız briefler hep AB grubu 25-35 yaş gibi tanımlanırken Generation V'de oyunun kuralları değişiyor ;) Nedir bu diyenler için Gartner'dan güzel bir yazı işte burada; http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=721008 Bir sonraki yazım pek yakında burada.... İnteraktif Ajanslar olarak katılınabilecek yarışmalar ve bunların bizlere katkıları çevresinde şekillenmekte

SEM & Flash Sites

Öncelikle SEM yani "Search Engine Marketing" olayını incelemek gerekiyor elbette... nedir bu SEM ? Neden ihtiyaç duyulur? Her firmanın ihtiyacı var mıdır? Ne kadar bir kaynak ayırarak ne elde edersiniz?  SEM, kısaca özetlemek gerekirse günümüz internet kullanım alışkanlıkları göz önüne alındığında kullanıcıların / tüketicilerin bir ürün ya da hizmet almak için internet arama motorlarında yaptıkları aramalarda ilk sayfada listelenmek üzere yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bunun nedeni de büyük bir yüzde ile kullanıcılar arama motorunun sonuçlarında 3ncü sayfaya pek geçmedikleri ve genellikle ilk sayfada bulunan linklere tıkladıklarıdır. Bu durumda ürün ya da hizmetinizi ilk sayfada listeletmek oldukça avantajlıdır. Tabi burada pek çok parametre devreye girmekte. Domain adınızdan websitenizin içeriğine, sitenize link veren site saysından sizin verdiğiniz linklere, ziyaretçi sayınızdan sitenizin güncellenme sıklığına kadar tonla nokta var.  Şunu açıkça ve altını çizerek söylem

Portekiz Gezi Notları - Lizbon / Porto / Madeira

Resim
Uzun zamandır seyahat yazısı yazamanın verdiği garip ruh halini üzerimden atmak için yine uzun zamandır yazmayı planladığım Portekiz seyahatini, daha doğrusu seyahatlerini seçtim. Yazı, Portekiz'e gerçekleştirdiğim ikisi iş (2001-2002) ve biri tatil (1998) olmak üzere üç seyahatimin bir harmanı olacak. Portekiz aslında birçok yönden Türkiye'ye benzeyen bir ülke. Çok net olarak şunu söyleyebilirim; şayet bu ülke Avrupa Birliği'ne girdiyse Türkiye çoktan girmeliydi. İnsanı tıpkı bizim gibi... geneli esmer ve kavruk, şehirler çok güzel lakin sokak köpekleri ve köşebaşlarına bırakılmış çöpler de var, ülke doğu ile batı arasında kalmış... kısacası bir Türk olarak hiç yabancılık çekmezsiniz. Tarihine göz attığımızda da bizimle benzerliklerini görüyoruz. Sömürge döneminde İngiltere, İspanya kadar olmasa da Portekizliler de dünyaya yayılmışlar, Brezilya, Goa (Doğudaki Başkent), Macau, Mozambik, Gine, Madagaskar, Capo Verde, Zanzibar, Kongo gibi birçok irili ufaklı ülkeyi İmpa

Cannes Cyber Lions

Her yıl düzenlenen ve reklamcılığın Oscarları olarak kabul edilen Cannes Lions bu yıl 55nci kez düzenlendi. Reklamcılığın hemen hemen her dalında çeşitli ödüller sahiplerini buldu. İnteraktif Ajanslar olarak bizim ilgilendiğimiz kısmı elbette Cyber Lions. Her sene ödül alan ve short list'e kalan işler incelenir, dünyada neler oluyor, neler yapılıyor bakılır. Şahsi düşüncem Türkiye'de faaliyet gösteren İnteraktif Ajanslar içinden burada yarışabilecek 3-5 tane vardır ve ne yazık ki henüz ödül alabilecek bir noktaya gelemedik. Bunun çeşitli sebepleri var elbette... Reklamverenlerin daha yeni yeni online mecrayı ciddiye almaya başlamaları ve buna bağlı olarak bütçesel anlamda halen istenilen noktalara gelinememesi, interaktif projeler için yeterli zamanın verilmemesi ve bunlara bağlı olarak İnteraktif Ajansların hayallerini, yaratıcılıklarını istedikleri gibi ortaya koyamamaları sayılabilir. Ancak birileri çıkıp bunu tüm zorluklara rağmen başarmalı ve başaracaktır da! Ben buna i

IP - İnteraktif Pazarlama Dergisi

Nihayet artık bizim de, interaktif ajansların da sektörel bir yayını oldu! :) Marketing Türkiye 'nin sektörel yayın yaratma konusunda başlattığı yanılmıyorsam 3ncü girişim bu. IP'ye başarılar diliyorum. Eminim zamanla daha da gelişecek, objektif, bilgilendirici ve sektör tarafından sahiplenecek bir dergi olacak. Son sayısında dikkatimi çeken sayfalar Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye başkanı Levent Erden ile yapılan söyleşinin yer aldıkları oldu. Aslında uzun zamandır birbirlerini tanıyan İnteraktif Ajanslar olarak tıpkı Reklamcılar Derneği gibi bir yapımız olması, sektörde belirli standartları oturtmamız gerektiği konusunda konuşup tartışırdık. Umarım RD ile dirsek temasında olan IAB Türkiye , söyleşinin başlığında yazıldığı gibi sektörün buz kıranı olur. IP'nin bir başka haberinde denildiği gibi " Gelecek İnternettir "... peki siz ne kadar hazırsınız? Marka yöneticisi olarak halen bütçenizin % kaçını internete ayırıyor, bu mecraya yatırım yapıyorsu