Kayıtlar

TT'den İndirim Bombası

Memleketimde internet yerlerde sürünürken, ADSL halen sadece şanslı şehir ve kasabalarda mevcutken, gavur standart (en düşük) bağlantı hızını 1GB 'a çıkarmış ve daha da çıkarırken, biz standart ADSL hızı gerçekten 512MB'a çıksa diye dua ederken Türk Telekom'dan müthiş (!) bir hizmet atağı geldi. Her halde bunu açıklerken şaka yapıyorlar filan diye düşündüm ama ciddiler... Yapıyorlar! İşte bomba haber: (tam metin için link: http://www.ntvmsnbc.com/news/377013.asp )    TT’den dial-up bağlantıya indirim Türk Telekom, dial-up internet bağlantı ücretlerinde 15 Haziran’dan geçerli olarak yüzde 15 oranında indirim yaptı. İnternete 145, 200 ve 822’li hatlardan yapılan dial up bağlantılarda, normal saatlerde 207.3 saniye olan kontör atış süresi 243.9 saniyeye, indirimli saatlerde 414.6 saniye olan kontör atış süresi de 487.8 saniyeye çıktı. Yeni tarifeye göre, aynı ücrete yüzde 17 oranında daha uzun süreli internet erişimi imkanı sağlandığı, bunun da yüzde 15 oranında indirime karş

Kristal Elma - Plastik Armut

Valla entersan oldu Kristal Elma Ödül töreni... Diğer kategoriler için yorum yapamam ama bizim tarafta (web siteleri ve interaktif reklam) bi gariplik vardı. Tavukçu'nun " en iyi websitesi " olması sürpriz değildi ancak diğer ödüller için aynı şeyi diyemiyorum. Bu konuda haftasonu Ali Atıf Bir'in " Kristal Statüko Yıkılacak İnşallah " başlıklı yazısı okunmaya değer ;) Hadi onu geçtim, interaktif reklam kategorisinde 3 ödülünde aynı firmaya gitmesi normal değil. AD ? Trafo ? hiç mi çalışma mışız? Ama neyse... bizim için bir ilkti ve beklentimiz yoktu. Seneye daha iyi hazırlanırız, gider alırız ödülümüzü nolcak? :) Ödül töreni sonrasında önce TİM 'in açıklığında daha sonra da " Plastik Armut "larımız elimizde Istanbul gecelerinde dolandık, güldük, eğlendik...

Smart Marketing / Kişisel Bilgiler (Bölüm I)

Günümüzde marketingcilerin kafa yoruduğu en önemli konulardan biri hedef kitlesini tanımak ve onlara özel önermelerle iletişim yapmaktır. Bunu en doğru ve etkili yapabileceğiniz mecra ise internettir.     İnternette yapacağınız interaktif kampanyalar aracılığı ile kayıt altına aldığınız hedef kitlenizi firmanızın gereksinimler ve öncelikleri doğrultusunda segmente eder, zamanla detaylandırdığınız üye profillerine göre smart marketing yapma şansına kavuşusunur. Burada en önemli nokta, hiç bir mecrada olamayan özellik, kişilerin (üyelerin) kendi istekleri ile kişisel bilgilerini paylaşmış ve dozunda bir iletişime izin vermiş olmalarıdır. Elbette bu erişime sadece bu işi layığı ile yapan, bilinen ve güvenilir markalar sahip olabiliyor. Bu tarzda oluşturulmuş, marka odaklı "web club"lara birkaç örnek vermek gerekirse Profilo'nun Profilo Online 'ı, Lipton 'un T-Corner'ı sayılabilir. Yukarıda bahsettiğim ve sektörümle ilgili örnek, kişisel bilgilerin korunması ve

AB-ABD arasında ‘kişisel veri’ krizi (Bölüm II)

AB Adalet Divanı, Avrupalı uçak şirketlerinin yolcuların kişisel bilgilerini ABD’li yetkililerle paylaşmasını öngören anlaşmayı iptal etti.      AB üyesi ülkelerde faaliyet gösteren havayolu şirketleri ile ABD hükümeti arasında yapılan anlaşmada, uçak Avrupa’dan havalandığında yolcuların kişisel bilgileri ABD’li yetkililere bildirmesi öngörülüyordu. Yolcuların kimlik verileri arasında ad, soyad, adres ve kredi kartı bilgileri bulunuyor.     BİLGİLERİN SUİSTİMALİ RİSKİ  Avrupa Parlamentosu, ABD’nin kimlik verileri için gösterdiği ısrara, bilgilerin yerinde kullanılacağının garantisi olmadığı savıyla karşı çıkıyor. ABD hükümeti kişisel verilerden terörle mücadelede yararlanılacağını iddia ederken, AB Adalet Divanı ise bu verilerin suistimal edilebileceğini vurguluyor. Bu konuda esas karar makamı olan Avrupa Parlamentosu, nihai karar için Avrupa Birliği Adalet Divanı’na müracaat etmişti.    AB ADALET DİVANI: TALEBİN HUKUKİ DAYANAĞI YOK Avrupa Adalet Divanı, ABD’nin talebinin hukuki bir da

Springwise - Pazarlama Fikirleri Sitesi

Springwise Springwise Springwise     Takip etmenizi şiddetle tavsiye edeceğim bir site ve onun "newsletter"ı var. Springwise ; dünya üzerinden en ilginç ve radikal pazarlama fikirlerini topluyor, hap yapıp size sunuyor, size de yutması kalıyor. Bazı konular çok zorlama veya bizim kültürümüze ters kaçabilecek olsa da "marketing" kavramının altı nasıl doldurulur, çeşitlendirilir, zorlanır onu görüyorsunuz. Bir de fikir havuzları var... göz atın! http://www.springwise.com/ideas/