Kayıtlar

Google ‘herşey’i internete sığdıracakmış!

Resim
Bugün ajanslara düşen ve ntvmsnbc tarafından hemen duyurulan San Francisco kaynaklı bir habere göre internetin en büyük arama motoru Google , milyonlarca kullanıcının dosyalarını internette saklayacak dev bir ‘online depolama sistemi’ kurmayı tasarladığı bildiriliyor. Haber şöyle devam ediyor; ‘Bütünsel Online Depolama’ olarak tanımlanabilecek sisteme dair bilgiler, Google CEO’su Eric Schmidt’in verdiği bir sunumdan alındı. Kurumsal amaçla yapılan sunuma ait PowerPoint dosyasının bir hata sonucu internete sızdığı belirtiliyor.  Bak sen! İroni böyle bir şey işte...   Powerpoint'i sızdıran bir şirket kullanıcıların bilgilerini internette saklamaya talip oluyor. Burada bir hata var ama nerede? Ya bu sızdırma meselesi "viral marketing" denilen olayın bir versiyonu ya da Google daha baştan yan basıyor. Neyse bunu geçiyorum... Google'ın CEO’su Eric Schmidt, kurum çalışanlara yönelik mesajında, “Sonsuz depolama ile tüm kullanıcıların dosyalarını saklayacağız, e-postalar,

İletişim Tasarımı ve Pazarlama

17 Mart, Cuma günü Yıldız Teknik Üniversitesi (YTU) - İletişim Tasarımı Bölümü'nde E-Pazarlama Stratejileri konusunda ders/konferans karışımı bir olaya giriyorum... 4P / 4C B2B B2C C2C Targeting / Segmentation Internette Promosyon CRM Açıkçası henüz nasıl anlatacağımı düşünmedim ama konular keyifli, olay güzel, bakalım neler olacak?

Zorlama Mesaj - Katılım Bankası Spermleri

Bugünlerde feci şekilde kafama takılan bir kampanya hakkında birkaç laf etmek istiyorum...   Hayat tarzım ve var olduğum çevre tarafından bakıldığında "diğer taraf" olarak gözüken bir kesim yıllarca "banka" ve "faiz" gibi tanımların geçtiği yapılara uzak durmuş, tepki göstermiş ve yatırımlarını finans kurumlarında "katılım ortaklığı" yoluyla değerlendirmiştir. Bu bana hep komik gelmişti zaten! Çocukluğumuzda bu alanın en bilinen kurumu Faisal Finans kurumuydu. Sonraları farklı isim altında benzer oluşumlar da duhul etti!  Geçmişi bir kenara koyalım ve günümüze bakalım...  Şu aralar çeşitli mecralarda eskinin "finans kurumu" olan fakat yeni düzenlemelerle adını "banka"ya çevirmiş olan Katılım Bankası'nın reklamlarını görüyoruz. (bu arada; logosunda Katılım Bankası küçük yazıyor... hala aynı kodlama) Bu kuruma bankacılık sektöründe başarılar dilerim. Benim takıldığım noktaya gelirsek; kampanyanın ana mesajı bu alanda faaliy

CRM nedir?

Bazı ithal laflar vardır kullanmayı pek severiz, moda olur, herkesin ağzına düşer ama kişiyi çekip şöyle bi salladınızmı anlarsınız durumu!   CRM bunlardan biri... Plazalara gömülmüş birçok şirket yetkilisi CRM denilen olayı software satın almak, birkaç mail atmak zannediyor. Veya daha pazarlama odaklı bakanlar ve bazen de kendi sektörümüzden insanlar CRM denildiğinde $$$ bakıp nasıl daha fazla ürün satarım diye düşünüyor. Bi kopun ya!    Gavur şöyle açıklamış; CRM is a philosophy and a business strategy supported by a system and a technology designed to improve human interactions in a business environment!   Ömer Orhun'un* tabiriyle "Çaktı mı kafanızda birşeyler?"

Japonya Gezi Notları - Tokyo

Resim
“Japon” denildiğinde birçoğumuzun aklına çekik gözlü ufak tefek insanlar ve çocukluğumuzdan bugüne elimizden onlarcası geçen teknoloji ürünleri gelir. Aslında Japonya ve Japon Milleti ile daha derin bağlarımız ve benzerliklerimiz var. Şimdi tutup tarihsel ve kültürel konuları irdeleyeceğim bir yazı yazmıyıcam. Bizim işimiz gezi, seyahat, tatil vb olduğundan elbette Japonya gezimden akılda kalanları paylaşıyor olacağım... Japonya’ya 2002 yılında FIFA Dünya Kupası Finalini izlemek üzere Gilette firmasının davetlisi daha doğrusu talihlisi olarak gittim. (Bu konu tamamen farklı ve ayrı yazılması gerken bir hikaye, çok yakında bunu da yazıcam) Uçak + 5 Yıldızlı Otelde 4 gece konaklama + Yemekler + Final Bileti ve statda geçerli yiyecek fişlerinden oluşan 2 kişilik inanılmaz bir paket programdı ve en güzeli cebimden 5 kuruş çıkmamasıydı. Benimle gelmesi için eski kız arkadaşıma sordum, yan çizince iş arkadaşım, gezgin dostum Ferit'le birlikte düştük yollara... Final -4 gün Istan